RRC 1984 V8 3.5: afgebroken fuel pipe op carbarateur

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
piet_g
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 Jun 2012, 20:32
Locatie: Ossendrecht

RRC 1984 V8 3.5: afgebroken fuel pipe op carbarateur

Berichtdoor piet_g » 24 Jun 2015, 21:40

we hebben het volgende probleem.
we zijn onze V8 aan het opknappen en we kwamen een onaangename verrassing tegen.
op een van de twee carbarateurs is de brandstof toevoer pijp afgebroken (zie foto).

de vraag is nu, is dit makkelijk te fixen? of moeten we daarvoor de gehele carbarateur uit elkaar. en als dat het geval is, wat is dan handig, verstandig om mee te vervangen / te controleren?

Link naar afbeelding
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: RRC 1984 V8 3.5: afgebroken fuel pipe op carbarateur

Berichtdoor RobStewart » 24 Jun 2015, 23:26

... oh bugger, not that pipe :( :( :(

I'm afraid to say that it is part of the main body of the carb and is pressed in during manufacture. Now that said it may be possible to drill it out and replace with a tube of the same diameter however it's going to be difficult.

The company that now holds the rights to and provide technical support for both SU and Zenith/Stromberg Carbs are Burlen Ltd. They have a fantastic website and lots of good info and spares back up too it's possible that they can help.

http://zenithcarb.co.uk/zencdcdsseries/ ... ore=zenith

This is a page from my Zenith Catalogue with the same carb but from the 2.6 Series Engine and you can see that the fuel pipe is integral to the body

Land Rover 2.6 175 CD.pdf
(108.3 KiB) 133 keer gedownload




Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
piet_g
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 Jun 2012, 20:32
Locatie: Ossendrecht

Re: RRC 1984 V8 3.5: afgebroken fuel pipe op carbarateur

Berichtdoor piet_g » 26 Jun 2015, 07:35

Hallo Rob,

dank voor het snelle antwoord. hmm, dat is even ruk dan, dat net die pijp afgebroken is..
dankje ook voor de informatie, verklaard wel waarom ik dat pijpje niet in de parts manual kon vinden.

goed, maar nu eens kijken hoe we het idd op kunnen lossen dan. uitboren of het huis vervangen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: RRC 1984 V8 3.5: afgebroken fuel pipe op carbarateur

Berichtdoor Edward » 26 Jun 2015, 09:56

Zo vaak meegemaakt met gaargesleutelde motoren. (lang leve de injectie, is veel minder aan te mollen door een prutser) Maar gewoon uitboren, een nieuw pijpje draaien en terug lijmen is een uur werk. De carb compleet demonteren en reviseren is iets meer werk. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
piet_g
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 Jun 2012, 20:32
Locatie: Ossendrecht

Re: RRC 1984 V8 3.5: afgebroken fuel pipe op carbarateur

Berichtdoor piet_g » 26 Jun 2015, 10:27

kun je deze uitboren met de carb op het blok? komt er dan geen slijpsel in de motor of hoe kun je dat voorkomen?
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: RRC 1984 V8 3.5: afgebroken fuel pipe op carbarateur

Berichtdoor Edward » 26 Jun 2015, 12:41

Nee, ik zou altijd de carb demonteren. Daarom is het bij elkaar ook veel werk want als je hem er toch af hebt kun je hem maar beter meteen helemaal aanpakken en dan dus de andere ook..... :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten