aangezien er olie lekt bij de flens van het differentieel, ga ik deze keerring hierachter vervangen.
Het gaat om een defender 90 td5. heb de cardan-as al losgemaakt en zie dat de flens vastzit met een bout (bij andere diffs dat ik gezien had was de flens meestal met een moer vastgezet).
Bij het terugvastzetten van deze bout, met welk moment moet deze aangedraait worden? aangezien ik denk dat hij nu te los staat want ik kan de flens een millimeter op en neer bewegen (of is dit speling op de lagers?).
EDIT:
diff lekte ook langs onder. Heb diff losgmaakt, wat naar achtergeschoven, nieuwe vloeibare pakking ertussen gedaan en terug tegen de asbehuizing geschoven. moeren vastgezet op 1 na. 1 draadstud van in de asbehuizing zit los (ik kan hem naar voor en achter schuiven) Hoe kan ik deze weer vastzetten? moet daarvoor het hele diff eruit? of kan dit met het diff erin? aangezien het op de vooras zit en het dan toch wat meer werk is om het diff eruit te nemen.
groeten
aandraaimoment bout flens differentieel
- RobStewart
Re: aandraaimoment bout flens differentieel
lrseries3 schreef:... met welk moment moet deze aangedraait worden?
Borg de flens met LRT-51-003 en plaats de bout. Draai de bout vast tot 100 Nm.
lrseries3 schreef:diff lekte ook langs onder...
It is best to remove the whole diff and clean all of the old kit off and reseal it completely as per the instructions otherwise it will just leak again, the Sealant is STC50552.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two