Een tijdje geleden heb ik op dit forum een 2.25 benzineblok gekocht ter vervanging van mijn gesneuvelde dieselblok. Ik heb er tot nu toe erg veel lol aan gehad om het oude blok te verwijderen en het "nieuwe" blok (uit '71, 3 lagers) enigszins aan te kleden. Voor mij is echt de lol het sleutelen aan de auto en proberen om alles een beetje uit te vinden. Waarschijnlijk doe ik een hoop zaken verschrikkelijk onhandig en domweg stom maar liever onhandig en stom dan de lol uit handen geven.
Vraag A: Ik heb nu de officiële parts manual en workshop manual. Met beide vind ik het nog steeds lastig om uit te vinden wat het grotere plaatje is. Aanraders qua lectuur ?
Vraag B:
Hieronder een foto van de voorkant van het blok, twee slangen (aangegeven met de pijlen) komen hieruit. Een derde opening zit aan de achterkant van het blok. Ik ga mezelf dom voelen als ik dit fout heb maar mijn vermoeden is dat ze alle 3 met het koelwater te maken hebben

Vraag C:
Hieronder een foto van de verdeler (zo noem je dat toch?). Aan de zijkant komt hier bij mij een slangetje uit met een mooi verdeel stukje. Waar moeten deze slangetjes naartoe? Mijn vermoeden is dat er misschien 1 richting de carburateur moet omdat ik daar ook nog een slangetje los heb zitten

Vraag D:
Hieronder nog een foto van de verdeler, aan de zijkant zit een aansluiting voor een stekkertje, waarvoor is deze? Moet daar stroom op of is dit een sensor? Voor de duidelijkheid de motor gaat niet in een series terug maar in een 110, de kabelboom die ik heb is dus niet compatibel en ik zal zelf iets moeten gaan hannesen.

Vraag E:
Beetje hetzelfde als vraag D, maar dan over de carburateur. Foto betreft (als ik mij niet vergis) een zenith carburateur. Aan de zijkant zit een aansluiting voor een stekkertje. Wat doe ik hiermee ? Stroom / Sensor ?

Vraag F:
Op de foto hieronder te zien de "coil" in Nederlands bobine? (toch, of is dat weer wat anders?). Nou had ik gedacht dat de kabel die uit de verdeler komt in het midden hier wel een mooi op zou kunnen passen. Echter vraag ik mij af of dat wel zo is aangezien er alleen een schroefje zit in de middelste aansluiting. Even prutsen doet mij vermoeden dat er of iets mist of dat hier heel iets anders op moet want volgens mij gaat dat geen contact maken. Daarnaast zit op die mooie rode kabel nog een stekkertje, aan welke kant sluit ik deze dan aan? En wat moet er voor een stroom naar dit apparaat ?

Vraag G:
Mijn laatste vraag gaat niet over het benzine blok maar over de versnellingsbakken die erachter zitten. Namelijk een LT77 en een LT230. De bakken zijn door een vorige eigenaar nooit goed overgezet en overal misten al aansluitingen, schroeven en olie. Echter op deze twee laatste kabeltjes na is dat gefixt. Zijn dit gewoon lucht slangetjes o.i.d ?

Ohjee, het is wel een beetje een lang verhaal geworden. Alvast bedankt voor enige reacties