Wij zijn met onze defender 110 td5 van Amsterdam op weg naar Kaapstad. De auto houdt zich fantastisch (slechts af en toe een deur die lostrilt) maar heeft een klein probleempje.
Soms en alleen bij echte regen begint ze te stotteren, het is net of een van de cilinders een keer geen injectie krijgt. Probleem doet zich dan voor bij rond de 3000 toeren.
Deze hiccup levert geen errorcode in de ECU en zodra het droog is is het ook direct weer weg (en blijft dan ook weg zolang het droog is).
Ik verdenk de Lucht Massa Meter maar heb nog niet de gelegenheid deze los te trekken bij regen (de laaste tijd is het te droog
Fouten die ik gedurende de 20.000 km Afrika heb gezien (maar die na reinigen van LMM en Manifold Pressure Sensor), 2500 km geleden, niet meer zijn voorgekomen.
1.5 driver demand problem (logged low)
1.5 driver demand problem (logged high
2.8 ambient pressure circuit (logged low)
??? inlet air temperature circuit (logged high)
4.3 coolant temperature circuit (logged high)
Alvast dank voor de reactie, beste groet,
Robert