lekage dak disco2

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
marcovanturnhout

lekage dak disco2

Berichtdoor marcovanturnhout » 27 Jul 2013, 09:43

Is er een meest voorkomende plaats aan te geven waar de lekkage zit bij het dak van een disco 2 my2004 zonderschuifdaken (ja ze bestaan echt).

Na een zeer zware wolkbreuk afgelopen week, ontstond er een natte plek links voor op de hemel, in de hoek naar de aansluiting raamstijl.

als ik buiten kijk naar mogelijkheden zie in die buurt oa de dakrail voorvoet en de aansluitnaad dak/voorstijl in de goot.

nu heeft water altijd de eigenschap om naar beneden te lopen, het kan dus in mijn beleving ook van elders komen, de natte plek is zo'n beetje het laagste punt van de hemel

De wagen is pas aangekocht en het enigste positieve argument voor een disco zonder daken leek mij geen lekkage! nu heb ik een disco met daken die is zo droog als wat, en een disco zonder daken die klets nat is! maar dat lossen we op....

wie kan wat bijdragen?

marco

Roger B.

Re: lekage dak disco2

Berichtdoor Roger B. » 27 Jul 2013, 09:52

marcovanturnhout schreef:wie kan wat bijdragen?

marco

De zoekfunktie ...... :lol: :lol:

kijk eens goed, met name vooraan, in de dakgoot of daar scheurtjes in de kitnaad zitten.... daar kwam het bij de mijne vandaan....

verder wil de bovenrand achter de voorruit nog weleens een lekpunt zijn op de plek waar meerdere plaatdelen bij elkaar komen (moet voorruit er uit om daar goed bij te komen)

of als het niet in stilstand maar tijdens rijden nat wordt kan het de bovenkant van de A-stijl zijn.

Als je roofbars hebt (van die handvaten op het dak) dan is de voet van die bars ook een lekpunt

en vwb de zonnedaken..... Als het geen gebrekkig onderhoud is (slangetjes van de afvoer verstopt) dan is het meestal een kwestie van een keer de hemel er uit en de boel goed behandelen, dan heb je daar ook geen last van.... meestal breken de afvoertjes van de opvangbak en loopt het water niet door het slangetje weg, maar over de hemel

en dat water naar beneden loopt.... ja.. TENZIJ er capilaire werking is dan kan water akelig ver omhoog kruipen
gone

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 27 Jul 2013, 10:05

Yes Marco the Disco 2 will leak with or without a sun roof and it is a well documented problem. (see below)

L8861bu.pdf
(41.19 KiB) 372 keer gedownload

The only real way to check where it is coming in is to remove the headlining and then using a garden hose (or a visit to your local car wash) soak the roof while looking for the source of the leak.

You can also follow the instructions of the Water Ingress manual on the kennisbank. http://lrch.nl/node/1100

There is very little difference between Discovery 1 and Discovery 2 with regard to water ingeress.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Thomas Td5

Berichtdoor Thomas Td5 » 27 Jul 2013, 14:04

Ik ken het probleem. :)

Bij mij hebben zowel de rubbers onder de dakrails water doorgelaten, als wat lasnaden en uiteindelijk ook de gootjes langs het dak. Helaas ondanks dit alles komt er ergens nog wat vocht binnen. :| Niet veel, de rubbermatten zijn na een zware regenbui wat vochtig als je ze voelt, maar het is wel vervelend.

marcovanturnhout

Berichtdoor marcovanturnhout » 27 Jul 2013, 16:31

bedankt voor de lr sheets , ik ga er mee aan de slag!

marco

Terug naar “Techniek”