Freelander 2 gekocht, mijn eerste Land Rover

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Schiphol

Freelander 2 gekocht, mijn eerste Land Rover

Berichtdoor Schiphol » 28 Jan 2017, 14:58

Goedendag!

begin december 2016 heb ik een Freelander 2 uit 2011 gekocht.
Na heel veel jaren auto's van de zaak gehad te hebben, ben ik overgestapt op prive rijden met kilometervergoeding.
Daar ik een enorme autofanaat ben, met een erg brede interesse zijn er in de laatste tijd veel auto's voorbij gekomen.
Waarbij Audi met stip op 1 staat. Maar, aangezien mijn smaak zeer breedt is, is er na een A5 Coupe met V6 Diesel Quattro, toch een Land Rover gekomen!

Waarom? Hoge zit, stoere uiterlijk en geschikt voor dagelijks gebruik met vele kilometers.
Natuurlijk een diesel.

Toen ik er eenmaal uitwas dat het een Freelander 2 ging worden is mijn zoektocht begonnen.
Welke uitvoering, welk bouwjaar (vanaf), kleur ook niet onbelangrijk, opties en kilometerstand.

Na een relatief korte zoektocht een mooie Freelander 2 uit midden 2011 gevonden.
Van eerste eigenaar en bij LR onderhouden.

2.2 SD4 Premium Pack (als ik het goed heb, is dat ongeveer gelijk aan bijna alle mogelijke opties)
99.600km bij aanschaf

Bij 105.000 een B-beurt laten uitvoeren. Niets aan de hand.
Na aanschaf rubberen matten gekocht en een hondenwerk voor achter de achterbank. Niet dat ik een hand heb maar de bak zit wel met regelmaat vol en dan wil ik veiligheid hebben.

Volgende stappen zijn een update voor de navigatie (nu Europa 2010-2011), en ik heb de kaarten nodig voor oost-Europa.
Tevens wil ik spatlappen voor en achter hebben. Het achterraam wordt zo snel vies van opspattend water dat ik hoop dat het gaat helpen.

Inmiddels is de 110.000km gepasseerd. Gemiddeld verbruik 8,3liter op 100km. Best netjes volgens mij.
Het comfort is boven verwachting goed, de stoelen zitten heerlijk met mijn lengte 1,97m). De ruimte op de achterbank is goed. Windgeruis is er wel wat, maar na verwijderen van de dakdragers al een stuk beter.
Op dit moment zitten er winterbanden om de 19inch velgen. Nog maar eens kijken wat ik in de zomer ga doen.

3.jpg

11.jpg

8.jpg

De eerste foto's!

Hoop hier nog wat tips op te kunnen doen!
Ik woon overigens in Duitsland, dus Duits geregistreerd met een aantrekkelijke wegenbelasting ;-)
Freelander 2
Premium Pack. SD4 - 2011

en een:

Audi TT - MK1 - 3.2 V6

RobStewart

Re: Freelander 2 gekocht, mijn eerste Land Rover

Berichtdoor RobStewart » 28 Jan 2017, 16:26

... welkom

You have impeccable taste Sir. The Freelander 2 is the best vehicle Land Rover have ever produced, ask any Land Rover employee, technician, service personnel, salesperson etc etc. It is the most reliable with the fewest faults and along with the Defender is actually increasing in price in the second hand market.

We currently have 2 of them a 2008 and 2010.

Your maps are on DVD and can be purchased by the official retailer which is Here (it used to be Navteq) and also where the dealers get updates from.

For the last update for the F2 which is 2012/2013 including Eastern Europe would be €336,50 inclusive verzendkosten the link is here:

http://landrover.navigation.com/product ... erEMEA/EUR

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

atilgen

Re: Freelander 2 gekocht, mijn eerste Land Rover

Berichtdoor atilgen » 31 Jan 2017, 22:12

Welkom op het forum.