Versnellingspook verbuigen 110 V8 LT 85 transmissie .
Versnellingspook verbuigen 110 V8 LT 85 transmissie .
Ik wil de versnellingspook van mijn 110 naar voren buigen vlak boven de trillingsdemper. Wie heeft dit al eens gedaan ? Is de massieve pook koud buigbaar onder een pers ? Warm maken gaat niet ivm de rubber trillingsdemper. Ik wil dit doen omdat ik gemakkelijker wil kunnen schakelen met een kinderzitje tussen de stoelen . Vr gr Henk B.
Re: Versnellingspook verbuigen 110 V8 LT 85 transmissie .
Pers is niet eens nodig. Gewoon in de bankschroef en je buigt hem hoe je hem hebben wilt.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
- JoostKenya
Het is gewoon pisbakkenstaal.
Wij hebben er juist een stuk tussengelast.
Wij hebben er juist een stuk tussengelast.
Je kan een modificatie kopen; een of andere vulring onder je pook. Dan krijg je veel kortere schakelbewegingen. Gabbertjes-modus. 
Je kan een modificatie kopen; een of andere vulring onder je pook. Dan krijg je veel kortere schakelbewegingen. Gabbertjes-modus. 
Noem het maar gabbertje maar ik vind het wel veel fijner schakelen.
Of het gaat helepn met een kinderzit betwijfel ik maar buigen lukt ook best met de ook gewoon in de wagen

Of het gaat helepn met een kinderzit betwijfel ik maar buigen lukt ook best met de ook gewoon in de wagen
Edward van Vugt
-
Landmarcs
Heren,
Is het malle high-low pookje in de Puma ook (zo) makkelijk een eindje te verbuigen ?
Ik vind het pookje erg onhandig ver naar achter staan.
Groeten MarcS
PS Het richting-aanwijzer-pookje buigt in ieder geval heel er makkelijk, als je een beetje overspontaan wegglijdt bij het uitstappen en dit pookje blijft ook maar heel even haken dan staat het pookje daarna op half-7 ... niet getreurd, nadat je je beurse plekken weer een beetje op orde hebt kan je het pookje gewoon weer ± fatoeneren.
Is het malle high-low pookje in de Puma ook (zo) makkelijk een eindje te verbuigen ?
Ik vind het pookje erg onhandig ver naar achter staan.
Groeten MarcS
PS Het richting-aanwijzer-pookje buigt in ieder geval heel er makkelijk, als je een beetje overspontaan wegglijdt bij het uitstappen en dit pookje blijft ook maar heel even haken dan staat het pookje daarna op half-7 ... niet getreurd, nadat je je beurse plekken weer een beetje op orde hebt kan je het pookje gewoon weer ± fatoeneren.
Dat is een stalen pook maar in een alu behuizing. Beetje mee oppassen dus. Kan wel maar de behuizing is minder sterk dan het pookje......
De grote pook is plastiek en die kun je hooguit krom föhnen

De grote pook is plastiek en die kun je hooguit krom föhnen
Edward van Vugt
-
Landmarcs
Edward schreef:Dat is een stalen pook maar in een alu behuizing. Beetje mee oppassen dus. Kan wel maar de behuizing is minder sterk dan het pookje......
De grote pook is plastiek en die kun je hooguit krom föhnen![]()
![]()
Ja. ja, ik dacht al, dat domme kleine pookje toch maar beter niet al te grofstoffelijk aanpakken.
En de Td5 had een grote pook, de Puma heeft alleen een plompe plastic knuppel.
't Is een geluk bij een ongeluk dat die knuppel maar een kleine slag maakt.
Groeten MarcS