De stekkers van de kabelbomen onder de motorkap, gemonteerd op de ECU achter de accu, zitten al braaf 12 jaar vast. Is het handig om eens per jaar deze stekkers los te nemen, in te spuiten met WD-40, om een goede signaaloverdracht te blijven waarborgen? Er is schijnt ook speciaal vet te zijn (van Land Rover) die voor langere tijd de verbindingen beschermt tegen corrosie. Slechte verbindingen kunnen een oorzaak zijn van diverse 'onvindbare' problemen, en dat voorkom ik liever. Wie heeft advies c.q. ervaring?
Groet, Chris
Stekkers ECU Disco 2 Td5 2004 automatic
-
Waterrover
- Beheerder
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 08 Mei 2011, 15:49
- Locatie: Zoutkamp
Re: Stekkers ECU Disco 2 Td5 2004 automatic
Van WD40 verdampt het meeste, daar blijft weinig van over. Je kunt het wel gebruiken om de contacten te reinigen. Ik zou de connectors daarna lekker invetten met "dielectric grease" (siliconenvet) of (zuurvrije) vaseline.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: Stekkers ECU Disco 2 Td5 2004 automatic
Ik zou er gewoon lekker afblijven! Tis geen Defender die daar olie lekt.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Stekkers ECU Disco 2 Td5 2004 automatic
Edward schreef:Ik zou er gewoon lekker afblijven! Tis geen Defender die daar olie lekt.![]()
Ach, als Chris nou graag preventief wat vet wil smeren - maar goed, dan is 1 keer in de 12 jaar wel voldoende
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten