omdat ik inmiddels al 4 weken stilsta en afhankelijk ben van een Engelse vriend, die dus nu ook al 4 weken in GB op familiebezoek is, begin ik er langzamerhand de balen van te krijgen en zoek nu naar een tool om zelf de computer maar te resetten.
vraag is nu dus welke?
is het überhaupt verstandig voor een computer nerd als ik om daar aan te beginnen?
zijn die dingen redelijk eenvoudig in het genruik en hufterproof?
ik ben een redelijk goede mechanieker, maar computers horen op een bureau en niet in een auto naar mijn smaak, dus wellicht moet ik er niet eens aan beginnen.
wie heeft er ervaringen en met welk apparaat en waar en hoe duur etc etc.
ik woon erg afgelegen dus internet is traag en onbetrouwbaar.
als ik al moet beginnen om 3 giga updates te downloaden voordat het apparaat zelf werkt, hoef ik er al niet eens aan te beginnen.
ook is het handig als ie niet alleen Landrovers snapt maar ook een Hilux of Jeep kan analyseren, ik noem maar wat.
wie weet raad?
o ja, en wellicht kan hier iemand me vertellen of je eerst alle foutcodes moet verwijderen nadat je een compressor hebt vervangen (dunlop voor een hitatchi) en alle kleppen lokken hebt gereviseerd.
de compressor werkt en wordt aangestuurd maar stopt op het moment dat het reservoir vol is.
daarvoor is geen klepsturing nodig naar mijn idee, want er loopt een directe verbinding van de pomp naar reservoir (via middelste kleppenblok weliswaar, maar dat is een open kanaal).
geen van de veerpoten krijgt ook maar een beetje lucht, dus verdenk de computer van het geheel niet aansturen van de valves.
ik hoor het wel.
welke analysetool voor een D3?
welke analysetool voor een D3?
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Re: welke analysetool voor een D3?
nou dat weten we dan ook weer....

Roger
D2 TD5 2004 automaat
Roger
D2 TD5 2004 automaat
- Erik Peters
Eigenlijk weet je dus (nog) niks.....
En ik kan het je ook niet vertellen (heb alleen iets voor de Defender), maar 'Dutchhills' hier op het forum heeft een Discovery 3 en een IIDTool.
Groet,
Erik.
En ik kan het je ook niet vertellen (heb alleen iets voor de Defender), maar 'Dutchhills' hier op het forum heeft een Discovery 3 en een IIDTool.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Ook hier geen idee. Voor de D3 zou ik zeggen nanocom, weet je 100% dat je alles ermeer kunt. Maar wil je ook Jeep, Toyota enz enz uitlezen dan kom je denk ik al vlug in een proffsionele apparatuur terrecht. En das behoorlijk aan de prijs denk ik.
Verder succes met je zoektocht,
Groet Jan
Verder succes met je zoektocht,
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
- Erik Peters
Voor uitlezen, foutcodes wissen en algemene dingen (ook voor andere merken) kun je (tegenwoordig) toe met universele garage apparatuur. Wil je echter alles kunnen (uitlezen, herprogrammeren, etc.) dan denk ik toch dat je iets moet hebben dat specifiek voor de Discovery 3 is ontwikkeld.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
- JoostKenya
We hebben hier sinds kort ook een Discovery IV.
Ik had al een Nanocom geschikt voor TD5 en Puma.
Maar nu is hij ook geschikt voor Discovery IV.
Dan moet je wel weer een andere kabel, en 200 Euro aftikken voor de license.
Plus hoge verzend kosten. Goedkoop is Nanocom niet.
Maar het doet wel precies wat het moet doen.
Ik had al een Nanocom geschikt voor TD5 en Puma.
Maar nu is hij ook geschikt voor Discovery IV.
Dan moet je wel weer een andere kabel, en 200 Euro aftikken voor de license.
Plus hoge verzend kosten. Goedkoop is Nanocom niet.
Maar het doet wel precies wat het moet doen.
Laatst gewijzigd door JoostKenya op 11 Jan 2017, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Landmarcs
Dus Roger, een Nanocom .... dan kan je altijd weer terug naar de Td5.
Groeten MarcS
Groeten MarcS
ok thanks.
betalen voor een licentie vind ik altijd zoiets als betalen voor gebakken lucht.
dat het apparaat plus kabels etc betaald moet worden snap ik.
maar het lijkt inderdaad een dure grap te worden en zo vaak hoop ik hem ook weer niet te gebruiken
onafhankelijk zijn is duur.

betalen voor een licentie vind ik altijd zoiets als betalen voor gebakken lucht.
dat het apparaat plus kabels etc betaald moet worden snap ik.
maar het lijkt inderdaad een dure grap te worden en zo vaak hoop ik hem ook weer niet te gebruiken
onafhankelijk zijn is duur.
Roger
D2 TD5 2004 automaat
Roger
D2 TD5 2004 automaat
-
Dutchhills
Persoonlijk groot fan van de IIDtool.
Lang onderzoek gedaan welke ik geschikt zou vinden voor de D3. Rondgang langs de meeste D3/D4 forums leert dat de IIDtool verreweg de favoriet is. Veel hebben naast een nanocom of faultmate nog een IIDTool aangeschaft en gebruiken vaak alleen de laatste nog maar.
De nanocom is op basis van oude techniek met een hoop kabeltjes, een lomp kastje, vage interface die erg traag is en soms crasht. En het bedrijf staat niet echt bekend om zijn bereidheid te helpen als je er niet uitkomt. Gap Diagnostics daarentegen gaan de extra meter om je te helpen waar nodig.
Mooiste voorbeeld is ze nota bene nanocom hebben geholpen hun bugs op te lossen. Gewoon omdat ze het niet vonden kunnen dat mensen die een ECU flash update hadden gedaan met een nanocom daarna met een gebrickte auto stonden.
Ik zou wel gaan voor de Bluetooth versie, dat is waar de IIDTool het wat mij betreft wint van alle andere. Bij de Bluetooth versie gebruik je gewoon je telefoon of je tablet met daarop een app. Werkt heel erg goed en intuïtief.
Je mag altijd een keer langskomen om de IIDTool te bekijken. Met elke Bluetooth IIDTool kun je onderstaande lijst auto's uitlezen en de fouten resetten. Zonder extra licentie. Aanbod geldt voor een ieder die de tool eens in werking wil zien. Jullie zijn van harte welkom, stuur maar een PM.
De IIDTool is geschikt voor de volgende auto's. Per auto die je aan de tool koppelt betaal je eenmalig rond de €75,--
Defender L316 2007-2015
Discovery 3/LR3 L319 2004-2009
Discovery 4/LR4 L319 2010-2016
Freelander 2/LR2 L359 2007-2014
Range Rover Evoque L538 2011-2016
Range Rover L322 2002-2005
Range Rover L322 2006-2009
Range Rover L322 2010-2012
Range Rover L405 2013-2016
Range Rover Sport L320 2005-2009
Range Rover Sport L320 2010-2013
Range Rover Sport L494 2014-2016
Maar.. eerlijk is eerlijk, de nanocom kan ook bijna alles wat de IIDTool kan en is wel ietsje goedkoper.
Lang onderzoek gedaan welke ik geschikt zou vinden voor de D3. Rondgang langs de meeste D3/D4 forums leert dat de IIDtool verreweg de favoriet is. Veel hebben naast een nanocom of faultmate nog een IIDTool aangeschaft en gebruiken vaak alleen de laatste nog maar.
De nanocom is op basis van oude techniek met een hoop kabeltjes, een lomp kastje, vage interface die erg traag is en soms crasht. En het bedrijf staat niet echt bekend om zijn bereidheid te helpen als je er niet uitkomt. Gap Diagnostics daarentegen gaan de extra meter om je te helpen waar nodig.
Mooiste voorbeeld is ze nota bene nanocom hebben geholpen hun bugs op te lossen. Gewoon omdat ze het niet vonden kunnen dat mensen die een ECU flash update hadden gedaan met een nanocom daarna met een gebrickte auto stonden.
Ik zou wel gaan voor de Bluetooth versie, dat is waar de IIDTool het wat mij betreft wint van alle andere. Bij de Bluetooth versie gebruik je gewoon je telefoon of je tablet met daarop een app. Werkt heel erg goed en intuïtief.
Je mag altijd een keer langskomen om de IIDTool te bekijken. Met elke Bluetooth IIDTool kun je onderstaande lijst auto's uitlezen en de fouten resetten. Zonder extra licentie. Aanbod geldt voor een ieder die de tool eens in werking wil zien. Jullie zijn van harte welkom, stuur maar een PM.
De IIDTool is geschikt voor de volgende auto's. Per auto die je aan de tool koppelt betaal je eenmalig rond de €75,--
Defender L316 2007-2015
Discovery 3/LR3 L319 2004-2009
Discovery 4/LR4 L319 2010-2016
Freelander 2/LR2 L359 2007-2014
Range Rover Evoque L538 2011-2016
Range Rover L322 2002-2005
Range Rover L322 2006-2009
Range Rover L322 2010-2012
Range Rover L405 2013-2016
Range Rover Sport L320 2005-2009
Range Rover Sport L320 2010-2013
Range Rover Sport L494 2014-2016
Maar.. eerlijk is eerlijk, de nanocom kan ook bijna alles wat de IIDTool kan en is wel ietsje goedkoper.
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.
Goed, dat mensen in Nergenshuizen wonen snap ik. Dat een garage daar niet in de buurt zit snap ik ook.
Ook begrijp ik dat niet iedereen een guest house bij z'n huis heeft, maar een logeerkamer zal toch wel lukken?
Wat ik niet begrijp is; hebben jullie geen vrienden? Dan nodig je toch een vriend uit om een weekend, week of wat dan ook te komen logeren en je wagen door te lichten????

Ook begrijp ik dat niet iedereen een guest house bij z'n huis heeft, maar een logeerkamer zal toch wel lukken?
Wat ik niet begrijp is; hebben jullie geen vrienden? Dan nodig je toch een vriend uit om een weekend, week of wat dan ook te komen logeren en je wagen door te lichten????
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968