Freelander TD4 stopt en start niet meer

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Hansvanderven

Freelander TD4 stopt en start niet meer

Berichtdoor Hansvanderven » 29 Dec 2016, 20:02

Onze Freelander TD4 (2002) is tijdens het rijden gestopt en wil niet meer starten.
Inmiddels de krukassensor en de nokkenassensor en de ECU vervangen.. hij start nog steeds niet.
Alle bedrading is gecontroleerd en overal staat spanning op. Motor wil wel aanslaan, maar doet het niet.
Je kunt horen dat hij benzine wil pakken, maar ergens gaat het toch niet goed.
Waar kunnen we nu nog zoeken ? ECU flashen ?

RobStewart

Re: Freelander TD4 stopt en start niet meer

Berichtdoor RobStewart » 29 Dec 2016, 21:35

... so have you checked the main ECU Relay and also the Fuel Rail pressure Sensor ?

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Hansvanderven

Berichtdoor Hansvanderven » 31 Dec 2016, 11:42

Hi Rob,

Thanks for commenting..

Yes also checked the Relay and Fual Rail pressure sensor.
Whats left now is the immobilizer ? (we think).
If there is noting wrong there, I'm afraid we have to take our car to the Landrover dealer Janssen in Udenhout..

Cynthia

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 31 Dec 2016, 12:43

... if it is the immobiliser then entering the EKA code would override that, however the immobiliser wouldn't cause the engine to stop as it is only used on initial start up.

Intermittent fuel problems ? I have had that on my 2001 Td4. Do you have the single pump behind the right hand rear wheel or the dual pump, one in tank and the main pump next to the left hand front wing ?

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 31 Dec 2016, 18:32

Hansvanderven schreef:Hi Rob,

<knip>engelse tekst als reactie op Rob</knip>

Cynthia

Hi, even voor de vorm, heb je de rode tekst gezien in de handtekening van Rob?
Rob is een gewaardeerd engelstalig landrover orakel op dit forum, maar heeft lang genoeg in NL gewoond en gewerkt om goed Nederlands te lezen ;)

Fijne jaarwisseling :)

Fenna
Afbeelding

Hansvanderven

Berichtdoor Hansvanderven » 03 Jan 2017, 14:50

Hallo Fenna,

Excuus.. vanaf nu in het Nederlands :-)

Hansvanderven

Berichtdoor Hansvanderven » 03 Jan 2017, 14:52

Hallo Rob (en anderen),

Inmiddels alles gecheckt wat denkbaar was en de auto naar de garage gebracht.
Een uur nadat hij daar was aangekomen kregen we een telefoontje dat het motorblok "dood" is zogezegd..
Kortom, groot probleem.
Nog enige suggesties ? Het is voor ons geen optie om aan een auto van deze leeftijd dergelijke kosten te gaan maken, anderzijds houdt dat wel in dat na slechts 7 weken de auto in eigendom te hebben deze naar de schroothoop kan..

Gr. Cynthia

sketcher

Berichtdoor sketcher » 03 Jan 2017, 16:00

Hansvanderven schreef:Hallo Rob (en anderen),

Een uur nadat hij daar was aangekomen kregen we een telefoontje dat het motorblok "dood" is zogezegd..
Kortom, groot probleem.
Nog enige suggesties ? Het is voor ons geen optie om aan een auto van deze leeftijd dergelijke kosten te gaan maken, anderzijds houdt dat wel in dat na slechts 7 weken de auto in eigendom te hebben deze naar de schroothoop kan..

Gr. Cynthia

Wat bedoelen ze met dood? Blok draait niet meer vermoed ik dan. Dan kun je weinig behalve een ruilmotor er in hangen. Hoe dan ook erg zuur. Neem ook aan dat je geen garantie hebt anders was je wel bij de verkopende partij terug gegaan. Mijn eerste suggestie is goed laten uitleggen wat de situatie is. Zit het blok echt vast dan ik er weinig meer aan te doen lijkt me.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Jan 2017, 16:27

sketcher schreef:

Kortom, groot probleem.

Gr. Cynthia

Wat bedoelen ze met dood? Blok draait niet meer vermoed ik dan. Dan kun je weinig behalve een ruilmotor er in hangen. Hoe dan ook erg zuur. Neem ook aan dat je geen garantie hebt anders was je wel bij de verkopende partij terug gegaan. Mijn eerste suggestie is goed laten uitleggen wat de situatie is. Zit het blok echt vast dan ik er weinig meer aan te doen lijkt me.

D'r staat in het eerste bericht: "Wil wel aanslaan maar doet het niet" en "Je kunt horen dat hij benzine wil pakken, maar ergens gaat het toch niet goed" (waarbij ik hoop dat er diesel bedoeld is).

Dus "dood" in de betekenis van vast, niet meer draaien lijkt het mij niet.
Waarschijnlijk is het eerder "dood" in de betekenis van onduidelijk waarom hij niet zelfstandig wil lopen.

Groeten MarcS

sketcher

Berichtdoor sketcher » 03 Jan 2017, 16:45

Landmarcs schreef:
sketcher schreef:

Kortom, groot probleem.

Gr. Cynthia

D'r staat in het eerste bericht: "Wil wel aanslaan maar doet het niet" en "Je kunt horen dat hij benzine wil pakken, maar ergens gaat het toch niet goed" (waarbij ik hoop dat er diesel bedoeld is).

Dus "dood" in de betekenis van vast, niet meer draaien lijkt het mij niet.
Waarschijnlijk is het eerder "dood" in de betekenis van onduidelijk waarom hij niet zelfstandig wil lopen.

Groeten MarcS

Ik dacht wellicht is er inmiddels een diesel/hydro lock vandaar. Zolang het blok gewoon ronddraait maar niet start moet het te redden zijn lijkt me. Eerst maar eens meer info van garage afwachten. Zijn er foutcodes gevonden, doen de dieselpompen het etc.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

Terug naar “Techniek”