Beste Landrover- Liefhebbers
Deze post schrijf ik met het verzoek tot een (deskundig) advies betreft het volgende probleem dat tot nu toe niet kon worden verholpen door andere specialisten.
Allereerst wil ik alvast mijn dank schrijven voor uw tijd en aandacht.
Omschrijving van het probleem:
Twee maanden geleden heb ik mijn Discovery 2 TD5 vervangen voor een Discovery 1 uit 1997, 3.9 V8 LPG.
Het probleem betreft het verwarmingssysteem: de verdamper van de LPG zuigt alle hitte van de motor. Hierdoor is er geen verwarming en komt er dus geen warme lucht naar binnen. D.w.z. ook wanneer de kachel op de hoogste stand staat wordt de lucht van de buitentemperatuur naar binnen gezogen, in deze tijd van het jaar: koude lucht dus. De componenten van het verwarmingssysteem zijn gecheckt, alles werkt zoals hoort te werken.
Onlangs heb ik de volgende 'oplossing' uitgevoerd, maar helaas zonder succes:
versmalling van de diameter van de luchtslang naar de verdamper tot 6 mm.
Op het internet kan ik niets vinden over deze 'aandoening' en gezien het feit dat de winter is begonnen, ik met bevroren handen en voeten mijn dagelijkse ritjes maak en warmte meer dan welkom is, heb ik besloten deze mail naar u te sturen.
Uiteraard waardeer ik jullie (deskundig) antwoord zeer!
Ik zou het fijn vinden een reactie te mogen ontvangen,
met vriendelijke groet en een dank,
Daniël
Verwarmingsprobleem Discovery 1 uit 1997, 3.9 V8 LPG.
-
Disco RonL
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 06 Feb 2007, 22:37
Re: Verwarmingsprobleem Discovery 1 uit 1997, 3.9 V8 LPG.
Hoi,
wat doet de verwarming als je op benzine rijdt, wordt die dan wel warm?
naar mijn ervaring met LPG verdampers is deze verwarmd door het motor koelwater (niet door lucht), de verdamper zit dan ergens tussen het koelwater circuit aangesloten. mogelijk klopt deze aansluiting niet door verkeerde routering van het water of een vernauwing of mogelijk een klep, die er standaard niet in zit, tbv de verdamper.
Ik neem aan dat de motor wel gewoon warm wordt bij rijden?
een lucht bel in het water circuit door slechte ontluchting zou ook een oorzaak kunnen zijn, maar dan wordt de kachel ook niet warm op benzine.
Ik heb verder geen ervaring met een V8, maar mn disco300tdi wordt gewoon heel snel warm van binnen.
zie ook
viewtopic.php?f=14&t=9832#p75658
wat doet de verwarming als je op benzine rijdt, wordt die dan wel warm?
naar mijn ervaring met LPG verdampers is deze verwarmd door het motor koelwater (niet door lucht), de verdamper zit dan ergens tussen het koelwater circuit aangesloten. mogelijk klopt deze aansluiting niet door verkeerde routering van het water of een vernauwing of mogelijk een klep, die er standaard niet in zit, tbv de verdamper.
Ik neem aan dat de motor wel gewoon warm wordt bij rijden?
een lucht bel in het water circuit door slechte ontluchting zou ook een oorzaak kunnen zijn, maar dan wordt de kachel ook niet warm op benzine.
Ik heb verder geen ervaring met een V8, maar mn disco300tdi wordt gewoon heel snel warm van binnen.
zie ook
viewtopic.php?f=14&t=9832#p75658
The difference between men and boys is the price of their toys 
___________________________
Groetjes Ronald - Disco 300TDi 97 (verkocht)
Disco 2 TD5 2004
___________________________
Groetjes Ronald - Disco 300TDi 97 (verkocht)
Disco 2 TD5 2004
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Verwarmingsprobleem Discovery 1 uit 1997, 3.9 V8 LPG.
Tja, in de limiet .... is de luchtslang (die door Mozes naar 6 mm verkleind is) naar de LPG-verdamper helemaal geen luchtslang maar een aftakking van het kachelcircuit dat droog staat. In de limiet is het een gevalletje " Mozes kriebel ! "
Groeten MarcS
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten