Goedenavond,
In mijn Freelander 1 wil ik een nieuwe koppakking steken. Ik heb nu een pakkingset van Victor Reinier, volgens mij een multilayer stalen pakking.
(Of toch niet???)
Ik las dat je beter een metaal-elastomeer-pakking plaatst in verband met de ongelijke hoogte van de cilinderbussen.
Mijn vragen nu:
1) Gaat zo'n elastomeer-pakking niet net zo snel kapot als de originele pakking?
2) Wat voor pakking was de originele koppakking dan?
3) Welk merk pakking moet ik nu nemen?
FL1 '99 1.8 : Koppakking
FL1 '99 1.8 : Koppakking
Freelander 1 1.8K '99
- Erik Peters
Re: FL1 '99 1.8 : Koppakking
Helaas heb ik geen ervaring met het vervangen van een koppakking bij een Freelander 1,8.
Echter het schijnt dat de problemen terug komen, doordat de cilinderbussen in het blok wegzakken, volgens diverse berichten hier op het forum.
Een nieuwe motor monteren is de enige afdoende oplossing, zie hier.
Groet,
Erik.
Echter het schijnt dat de problemen terug komen, doordat de cilinderbussen in het blok wegzakken, volgens diverse berichten hier op het forum.
Een nieuwe motor monteren is de enige afdoende oplossing, zie hier.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:Helaas heb ik geen ervaring met het vervangen van een koppakking bij een Freelander 1,8.
Gezien de ervaringen van anderen moet je het "helaas" misschien met gemengde gevoelens lezen.
De 1,8 Rover-motor is een voorbeeldje van "resultaten uit het verleden geven aanwijzingen voor de toekomst".
Groeten MarcS
Gezien de ervaringen van anderen moet je het "helaas" misschien met gemengde gevoelens lezen.
De 1,8 Rover-motor is een voorbeeldje van "resultaten uit het verleden geven aanwijzingen voor de toekomst".
Toch heeft mijn Freelander geen verzakte cilinderbussen, en geeft de koppakking blijk van een deugdelijke seal tussen pakking en bussen.
Het lek zat tussen koel- en oliekanalen. Waarschijnlijk de oude kopbouten gebruikt, en is de kop niet gevlakt voor de wederopbouw...
Freelander 1 1.8K '99
- Erik Peters
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Dank Erik, dit is bruikbare info. Ik had er al eens gekeken, maar ik ga er nu eens goed voor zitten, denk ik 
Update 30/01/2017:
De bussen van cil 1 en 4 lagen er bijna uit... schijnbaar hadden de kids de auto in versnelling gezet voor ik de asmoeren ging verwijderen...
Nu dus ofwel blok van nieuwe bussen laten voorzien of toch zo'n Lister-Petter blok erin...
Update 30/01/2017:
De bussen van cil 1 en 4 lagen er bijna uit... schijnbaar hadden de kids de auto in versnelling gezet voor ik de asmoeren ging verwijderen...
Nu dus ofwel blok van nieuwe bussen laten voorzien of toch zo'n Lister-Petter blok erin...
Freelander 1 1.8K '99