"nieuw" forumlid

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Greveling

"nieuw" forumlid

Berichtdoor Greveling » 18 Dec 2016, 10:22

Hallo ik ben Peter, nu geregistreerd onder de naam Greveling maar eerder onder de naam Kobold.
Om de een of andere reden lukt t niet meer om daarmee in te loggen.
Opgericht in 1971 in Rotterdam maar deze hele eeuw al woonachtig in noordoost Drenthe.
Getrouwd, geen kinderen en werkzaam bij Defensie sinds 1991, waar ik mijn eerste kennismaking met de 88 lightweight en de series 3 "lange Laro" had.
Wat een afgetrapte hokken waren dat zeg.. nooit van mijn leven zou ik in mijn hoofd halen zo'n vette trage Britse baggerklont als persoonlijk vervoersmiddel aan te schaffen..
Edoch.. in a nutshell;
Momenteel staan er 3 landrovers bij ons op t erf, waarvan er 2 gebruikt worden voor dagelijks gebruik en 1 staat als project waarvan ik niet weet of ik die zelf ga aanpakken.

Mijn vrouw rijdt rond in een '84-er uit Zwitserland afkomstige 90 2.25P met het Zwitsers import #1 (Atelier Land-Gland)
Hieraan wordt alleen datgene gedaan om m in technisch opzicht in goede staat van onderhoud te brengen, en bij aanschaf (voordat de oldtimer regeling op de schop ging) is er een LPG installatie ingebouwd. Verder staat er een standkachel op d'r verlanglijst want de kachel maakt te weinig indruk.
Cosmetisch heeft hij de nodige patina die blijft 'as is', om het in de woorden van mijn teerbeminde te omschrijven: anders ben ik mijn abonnement op voorrang kwijt..
Terrein ziet dit beestje niet echt meer, "stel je voor dat hij stukgaat" :roll: maar af en toe mag hij over een onverhard paadje toeren, verder is het meer een veehoudsters gebruik, er mogen zieke beesies in, voer mee gesleept worden en verder voor dagelijks vervoer naar haar werk in Assen.

Ikzelf verplaats me met een Disco 200TDi Hi-roof Commercial uit '91 waar al veel aan gedaan is, maar ook nog veel aan te doen is (as with every LR)
Inmiddels 24 spline assen, andere versnellingsbak, tussenbak, vering en schokbrekers, bodem van voor tot achter opnieuw gelast, lierbumper met een Ramsey 24v lier (wiring in progress)
Op de to-do staan nog nieuwe stoelen, deuren en een fatsoenlijk functioneel interieur, wat een combinatie moet worden van comfortabel voor lange reizen en no nonsense voor offroad trekking, en trekkend voertuig voor een catering aanhanger.

Tot slot staat er een RRC uit 1984 3,5 V8 die in een Camel Trophy uitvoering is gebracht waarin een enorme hoeveelheid TLC moet worden geïnvesteerd.
Hiervan weet ik niet of ik daar aan toe kom en een echte liefhebber daarvoor mag altijd contact opnemen mocht hij geïnteresseerd zijn.

tim

Re: "nieuw" forumlid

Berichtdoor tim » 19 Dec 2016, 01:27

Leuk mooi verhaal Peter.
Een hernieuwd welkom zullen we zeggen.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Nieuw op het forum”