Ik heb een S2a overgenomen die helemaal uit elkaar gehaald is waarbij alles ongedocumenteerd in dozen gesodemieterd is. Ik ben hem nu aan het opbouwen ,maar ik weet niet hoe sommige dingen gezeten hebben en waar precies. Ik heb genoeg boeken, maar soms is dat niet genoeg.
Ik zoek dus omgeving Amsterdam een originele S2a 88'' LHD 2,25 petrol om foto's te maken. Bij voorbaat erg bedankt en groet,
Martin
zoek s2a 88'' lhd voor foto's
Re: zoek s2a 88'' lhd voor foto's
De mijne (1968 sufix c/d) is ook nog in opbouw en ook wat ver weg, maar wat wil je weten?
En welk bouwjaar en suffix heb je wat dat maakt ook een hoop uit. De mijne is bv half C en half D opgebouwd wat keihandig is aangezien C positieve aarde heeft en D negatief. (en ik bv dus op chassisnummer de verkeerde draadboom gekocht heb)
En welk bouwjaar en suffix heb je wat dat maakt ook een hoop uit. De mijne is bv half C en half D opgebouwd wat keihandig is aangezien C positieve aarde heeft en D negatief. (en ik bv dus op chassisnummer de verkeerde draadboom gekocht heb)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Hi Edward, het is een C en op het moment wil ik graag weten waar de remleidingen horen te lopen en hoe. Ik zag in het boek dat LV bij een LHD een bracket zit, maar niet duidelijk hoe de slang dan vast moet. En waar hoort het verzamelblok te zitten en met wat voor plaatje/bracket.
Ik heb een kartonnen doos met moeren,bouten,plaatjes enz. erbij, maar kan er deze delen niet vinden. Misschien was het wel verrot, of stuk.
Als het er bij jou al netjes op zit ,dan heel graag wat foto's want je zit volgens mij niet echt in de buurt. Groet,
Martin
Ik heb een kartonnen doos met moeren,bouten,plaatjes enz. erbij, maar kan er deze delen niet vinden. Misschien was het wel verrot, of stuk.
Als het er bij jou al netjes op zit ,dan heel graag wat foto's want je zit volgens mij niet echt in de buurt. Groet,
Martin
Oh ja, de plaat waar het potje van de rem/koppelings vloeistof in zit is er ook niet meer.Wat heet , de hele pedaal met box was weg. Ik heb wel weer een pedaal met toebehoren gevonden, volgens mij zijn koppeling en rempedaal hetzelfde. Het enige verschil zit in de plaat waar het reservoir aan vast zit. Heb wel een mooi nieuw reservoirtje besteld bij pegasus. Draadboom ook trouwens, deze is gewoon negative earth. Ik heb er wel meteen een aanpassing bij besteld voor een moderne dynamo.Hij is in de maak.
Martin
Martin
tinus schreef:Hi Edward, het is een C en op het moment wil ik graag weten waar de remleidingen horen te lopen en hoe. Ik zag in het boek dat LV bij een LHD een bracket zit, maar niet duidelijk hoe de slang dan vast moet. En waar hoort het verzamelblok te zitten en met wat voor plaatje/bracket.
Martin
De remleiding loopt over het schutbord naar de bijrijderskant, daar omlaag naar het chassis alwaar een 5 voudig verdeelblokje zit op een hoekbeugeltje. Vandaar gaat 1 leiding naar achteren, 1 leiding via de crossmember onder de bak naar de bestuurderskant terug en 1 leiding naar voren naar het rv wiel. Boven de wielen zitten beugeltjes waar de remleiding aan de slang geknoopt wordt. Die kan ik wel voor je fotograferen, alsmede een tekening uit het restauration manual dat een globale indruk geeft van de routing.
Oh ja, de 5 e aansluiting is voor de remlichtschakelaar.
Laatst gewijzigd door Edward op 18 Dec 2016, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt
tinus schreef:Oh ja, de plaat waar het potje van de rem/koppelings vloeistof in zit is er ook niet meer.Wat heet , de hele pedaal met box was weg. Ik heb wel weer een pedaal met toebehoren gevonden, volgens mij zijn koppeling en rempedaal hetzelfde. Het enige verschil zit in de plaat waar het reservoir aan vast zit. Heb wel een mooi nieuw reservoirtje besteld bij pegasus. Draadboom ook trouwens, deze is gewoon negative earth. Ik heb er wel meteen een aanpassing bij besteld voor een moderne dynamo.Hij is in de maak.
Martin
De pedalen zijn onderling gelijk alleen zit er wel weer verschil in vroege en late pedalen. De pedalen die je hebt zouden een aanslagbout moeten hebben die het einden vd slag bepalen. Reservoir en beugel kan ik wel op de foto zetten. De C heeft koppeling en remreservoir in één metalen pot.
Draadboom zou positief moeten zijn. Als je contactslot ook de lichtschakelaar geïntegreerd heeft is dat iig een positieve geaard contact. (geen idee of die ook negatief te gebruiken is, ik heb hetzelfde probleem) Ook je dash is dan niet goed want de positieve heeft een veel groter gat voor het contactslot dan de latere negatieve geaarde.
Ruitenwissers horen in het raamframe te zitten met losse motoren (als iemand die heeft voor mij ben ik erg blij...)
Geef me effe je e-mail, dan maak ik foto's
Laatst gewijzigd door Edward op 18 Dec 2016, 19:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt
Hi Edward,
graag foto's van beugeltje van het verdeelblokje en van de plek waar de remslang op de vaste leiding moet bij het LV wiel. Die moet nl. niet in het daarvoorbestemde gat zoals aan de andere kant. Waarom mag Joost weten.
Ik heb de handboeken waarop de routing te zien is, maar het zit hem dus in de details en de missende onderdelen. Maar met een paar foto's moet ik zelf wel wat kunnen fabriceren.
Ik zal eens kijken naar ruitenwissermotoren, ik dacht nog iets te hebben liggen.
Graag mailen naar : retrotinus@gmail.com
graag foto's van beugeltje van het verdeelblokje en van de plek waar de remslang op de vaste leiding moet bij het LV wiel. Die moet nl. niet in het daarvoorbestemde gat zoals aan de andere kant. Waarom mag Joost weten.
Ik heb de handboeken waarop de routing te zien is, maar het zit hem dus in de details en de missende onderdelen. Maar met een paar foto's moet ik zelf wel wat kunnen fabriceren.
Ik zal eens kijken naar ruitenwissermotoren, ik dacht nog iets te hebben liggen.
Graag mailen naar : retrotinus@gmail.com
Dusss, voor je beloofd even nadenken of je dat ook waar kunt maken.
Had net een pallet zooi voor de Serie gezet en dus is foto's maken nu lastig. Google en m'n eigen afbeeldingen map dus.
De deksel van het rempedaal waaraan het reservoir moet heb ik eventueel voor je liggen. De routing van de remleidingen staat op een foto evenals een aanzicht van de beugel van het verdeelblok. Bij mij was die weggerot en dus heb ik die ook zelf gemaakt. De remleiding heb ik gewoon aan het beugeltje dat aan het chassis gelast zit gemonteerd, zo zat het ook. Er zit daar wel een beugeltje bij gebout maar waar dat exact voor is ben ik ook nog niet achter. Overigens heb ik een 4 voudig verdeelblokje gemonteerd met de latere remschakelaar die door het rempedaal bedient wordt. De hydraulische schijnt erg vaak niet te werken. (en die onderdelen heb ik en de originele niet....)
Bedacht me ook nog dat bij een Suffix C de hand laag en recht is ipv de latere omhoog staande variant. Als je hem negatieve aarde maakt hoort officieel het dash zwart geschilderd te zijn.
Had net een pallet zooi voor de Serie gezet en dus is foto's maken nu lastig. Google en m'n eigen afbeeldingen map dus.
De deksel van het rempedaal waaraan het reservoir moet heb ik eventueel voor je liggen. De routing van de remleidingen staat op een foto evenals een aanzicht van de beugel van het verdeelblok. Bij mij was die weggerot en dus heb ik die ook zelf gemaakt. De remleiding heb ik gewoon aan het beugeltje dat aan het chassis gelast zit gemonteerd, zo zat het ook. Er zit daar wel een beugeltje bij gebout maar waar dat exact voor is ben ik ook nog niet achter. Overigens heb ik een 4 voudig verdeelblokje gemonteerd met de latere remschakelaar die door het rempedaal bedient wordt. De hydraulische schijnt erg vaak niet te werken. (en die onderdelen heb ik en de originele niet....)
Bedacht me ook nog dat bij een Suffix C de hand laag en recht is ipv de latere omhoog staande variant. Als je hem negatieve aarde maakt hoort officieel het dash zwart geschilderd te zijn.
Edward van Vugt
Hoi Edward,
errug bedankt voor de moeite, ik kan weer door! Nu is er nog een hoop ander werk te doen, veel schuurwerk, daar ben ik goed in, maar 1x in de week knutselavondje met een vriend en dan is het wel leuk als we door kunnen pakken met dit projectje.
Ziet er trouwens goed uit dat project van jou, bijna alles is als nieuw. Die ga je nooit meer weg doen.
De mijne probeer ik met minimale middelen goed in orde te krijgen, dus zoveel mogelijk originele delen gebruiken. Dat is op zich al een leuke sport, maar als er iets gebeurd moet het wel goed zijn.En het geeft ruimte voor nog andere projecten zoals boten, brommers in de toekomst weer een motorfiets. Verder natuurlijk alles wat twijfelachtig is eruit en vervangen.
Ik heb nog een stukke ruitenwissermotor liggen, mag je zo hebben. Maar weet niet of je er wat aan hebt. Misschien voor onderdelen? Groet,
Martin
errug bedankt voor de moeite, ik kan weer door! Nu is er nog een hoop ander werk te doen, veel schuurwerk, daar ben ik goed in, maar 1x in de week knutselavondje met een vriend en dan is het wel leuk als we door kunnen pakken met dit projectje.
Ziet er trouwens goed uit dat project van jou, bijna alles is als nieuw. Die ga je nooit meer weg doen.
De mijne probeer ik met minimale middelen goed in orde te krijgen, dus zoveel mogelijk originele delen gebruiken. Dat is op zich al een leuke sport, maar als er iets gebeurd moet het wel goed zijn.En het geeft ruimte voor nog andere projecten zoals boten, brommers in de toekomst weer een motorfiets. Verder natuurlijk alles wat twijfelachtig is eruit en vervangen.
Ik heb nog een stukke ruitenwissermotor liggen, mag je zo hebben. Maar weet niet of je er wat aan hebt. Misschien voor onderdelen? Groet,
Martin
Oh Ja, die deksel, heel graag. Verder afhandelen via PB? Groet,
martin
martin