Beste allen,
Vooropgesteld dat ik liever heb dat de V8 koel blijft dan echt warm, maar gisteren gedurende de Kerstrit en ook op de heen en terugreis (230 km snelweg enkele reis) blijft de temperatuurmeter consequent vlak naast het blauwe vlakje. Terwijl ik na een tijdje zou verwachten dat die meter ongeveer middenstand aangeeft.
De kachel levert wel warme lucht, maar geen hele warme dus denk ik dat de temperatuur echt laag blijft.
Is dit een "probleem"? En zo ja wat zou de oplossing zijn?
Wellicht een "verkeerde" thermostaat?
Tijd terug dacht ik aan een fout in het instrumentarium omdat brandstofmeter ook niet goed werkte maar die is nu prima nadat er een nieuwe tankzender is gemonteerd. Dus ik denk nu niet aan een fout in het instumentarium.
Of gewoon laten voor wat het is? Auto doet het namelijk prima. Gisteren compleet probleemloos 460 snelwegkilometers ( lekker 100-110 km/u gereden) en de rit (kilometer of 90 denk ik met veel zand en modder) gereden.
Alvast bedankt!
Groet
Marco
RRC 1985 V8(carb.) Blijft koel
RRC 1985 V8(carb.) Blijft koel
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: RRC 1985 V8(carb.) Blijft koel
Meten wat de motortemperatuur werkelijk doet geeft zekerheid
Te lage motortemperatuur betekend hoger verbruik en meer slijtage.
Oorzaak kan liggen in een defecte of te koude thermostaat.
Rijdt de auto op lpg? Dan wil men nog weleens een koudere thermostaat monteren omdat lpg een hogere thermische belasting geeft.
Te lage motortemperatuur betekend hoger verbruik en meer slijtage.
Oorzaak kan liggen in een defecte of te koude thermostaat.
Rijdt de auto op lpg? Dan wil men nog weleens een koudere thermostaat monteren omdat lpg een hogere thermische belasting geeft.
gone
Re: RRC 1985 V8(carb.) Blijft koel
4x4 Factor schreef:Meten wat de motortemperatuur werkelijk doet geeft zekerheid
Te lage motortemperatuur betekend hoger verbruik en meer slijtage.
Oorzaak kan liggen in een defecte of te koude thermostaat.
Rijdt de auto op lpg? Dan wil men nog weleens een koudere thermostaat monteren omdat lpg een hogere thermische belasting geeft.
Dank.
Auto heeft op LPG gereden bij vorige eigenaar toen dat fiscaal aantrekkelijk was. Dus daar zou een oorzaak kunnen liggen.
Dus nieuwe thermostaat zoeken en dan weer verder kijken. Voorlopig staat de auto na een grondige schoonmaakbeurt tot maart in de carport....
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten