Hallo Heren ,
Als eerste mijn Sleutel is gemaakt bij een geweldig adres in Nederland bij de Firma Faber in Nijkerk , ik kon er zelfs op wachten daar ik voor zaken in Nederland ben ik op de terugweg gepasseerd bij de Firma Faber die heeft een nieuw open knopje en sluitknopje op de printplaat van de sleutel gesoldeert en het is niet duur 32 euro.
,,,,,,,,MIJN PROBLEEM,,,,,,,,
Ik woon in Zwitserland en gebruik daar een Range Rover P38 TD 2.5 voor in de sneeuw om mensen op te halen en spullen omhoog te brengen en ik op woon op 2 km hoogte .
2 weken geleden werd de auto in 1 keer erg heet en er bleek een slangetje lek te zijn dus dat is gerepareerd en gelijk een Druktest en Sniftest laten doen om te controleren of de Koppakking nog heel was ,
Gisteren heb ik de auto opgehaald op de vlakke weg geen probleem maar bij de eerste bestijging de berg op naar circa 250 meter hoogte werd de auto ineens kokend heet ik heb de motor even af laten koelen en ik ben omgedraaid en weer naar beneden gereden de temperatuur daalde direct naar net voor het blauwe vlak en kon dus veilig terug naar de garage rijden we hebben hem daar stationair laten draaien en de temperatuur bleef goed daarna vijf minuten tot 3500 toeren en nog steeds geen probleem dus het weer geprobeerd en weer hetzelfde probleem berg op direct op hetzelfde punt weer het probleem dus weer rustig terug gereden afstand 15 km dus best wel lang en de temperatuur weer op normaal .
Ik heb er vorig jaar een occasion waterpomp erin gezet die bijna nieuw was ongeveer 2000 km , hij kwam uit de auto van mijn vriend waar diens Range Rover P38 van was overleden ik heb dat gedaan omdat mijn Radiateur lek was en deze pomp heeft een stalen schoep en niet eentje van plastic , Ik heb trouwens wel de thermostaat eruit gehaald want is bij trekken van een aanhanger beter bij Berg op want die bleef een keertje hangen en er zat een stukje plastic van de schoep van de waterpomp tussen dus hij ging niet helemaal open en dicht .
Maar kan het zijn dat toch de waterpomp is overleden omdat bergafwaarts de temperatuur direct naar beneden ging of kan er ergens een verstopping zitten en op welk punt ontlucht je het systeem er gaat trouwens gewoon koelvloeistof in en geen water ,kan het ook zijn dat de temperatuur zender stuk is die word trouwens nu wel vervangen voor alle zekerheid .
WIE WEET RAAD ????
Met Vriendelijke Groet ,
Frans Boddeke
Range Rover P38 2.5 TD Word Warm
-
fransboddeke1
- Erik Peters
Re: Range Rover P38 2.5 TD Word Warm
Nu ken ik de Range Rover diesel niet, maar kan het niet zo zijn dat die thermostaat die je verwijdert hebt naast een kanaal afsluiten in koude toestand ook een ander kanaal afsluit in warme toestand. Er zijn motoren waarbij dit gebeurt en met een verwijderde thermostaat is de circulatie door het motorblok dan niet optimaal (en de koeling dus ook niet).
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht