Goedenavond,
bij mijn Disco 2 hoor ik iets resoneren als ik wegrijd, een metalig geluid van onder de auto. Zodra ik de 1500 toeren bereik is het over. Als tip kreeg ik dat de zwarte afdekkap op de motor los kon zitten, echter dat bleek niet het geval. Kan dit de uitlaat zijn of een hitteschild, of bepaalde rubbers?
Voor zo ver ik kan horen resoneert de auto niet in neutraal. Alle ideeën zijn welkom.
Groeten, Monk.
Resonantie tot 1500 rpm Disco 2
Re: Resonantie tot 1500 rpm Disco 2
Eronder kruipen en alles controleren. Kan een cardanas zijn, kan een gewicht aan de diff zijn die los zit, etc, etc.
Zoeken, zoeken en uitsluiten
Zoeken, zoeken en uitsluiten
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Uit eigen ervaring en dat van andere de volgende zaken eens controleren
Hitteschild turbo (de bracket achter breekt heel vaak, dus even met hand er achter voelen)
Flexi-pijp uitlaat, daar waar uitlaat na turbo naar beneden gaat. Ik dacht dat er 2 types waren. Een gevlochten overgang en een geribbelde. De geribbelde schijnt wel eens te rammelen.
Hitteschild boven de middendemper
Heb je een katalysator? Heb je de zwarte afdekkap ook verwijderd?
Van hier kan ik er verder ook niets mee, ze zal zoals al aangedragen er eens onder moeten kruipen.
Hitteschild turbo (de bracket achter breekt heel vaak, dus even met hand er achter voelen)
Flexi-pijp uitlaat, daar waar uitlaat na turbo naar beneden gaat. Ik dacht dat er 2 types waren. Een gevlochten overgang en een geribbelde. De geribbelde schijnt wel eens te rammelen.
Hitteschild boven de middendemper
Heb je een katalysator? Heb je de zwarte afdekkap ook verwijderd?
Van hier kan ik er verder ook niets mee, ze zal zoals al aangedragen er eens onder moeten kruipen.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
Hartelijk dank voor jullie reacties, komend weekend ga ik hier mee
aan de slag en mijn bevindingen zal ik zeker delen.
Groeten, Monk.
aan de slag en mijn bevindingen zal ik zeker delen.
Groeten, Monk.