Als ik de olivuldop vefwijder hoor je de zuigerslag en komt de rook uit de vulopening.
Olie en koelvloeistof zijn schoon. Geen olieverbruik.
Wat kan de oorzaak zijn?
Klep of ???
Re: Klep of ???
Hallo Erik,
Wijzig je de titel van dit topic met auto-, motortype en bouwjaar (zoals de forumregels dit stellen)? Misschien dat dan iemand iets gefundeerds kan zeggen.
Zonder te weten welk type motor, kan ik alleen maar hele basale dingen roepen:
- Niet goed afgestelde klepspeling / klepstoters (zoals ik al zei: motortype onbekend, dus geen idee of deze bijv hydraulisch zijn)
- Klepzitting versleten
- Klep versleten/krom
- koppakking
- Scheur in de kop en/ of blok
Aan de andere kant: misschien is het maar een klein beetje rook en kan het geen kwaad? Is het trouwens rook of stoom?
Wijzig je de titel van dit topic met auto-, motortype en bouwjaar (zoals de forumregels dit stellen)? Misschien dat dan iemand iets gefundeerds kan zeggen.
Zonder te weten welk type motor, kan ik alleen maar hele basale dingen roepen:
- Niet goed afgestelde klepspeling / klepstoters (zoals ik al zei: motortype onbekend, dus geen idee of deze bijv hydraulisch zijn)
- Klepzitting versleten
- Klep versleten/krom
- koppakking
- Scheur in de kop en/ of blok
Aan de andere kant: misschien is het maar een klein beetje rook en kan het geen kwaad? Is het trouwens rook of stoom?
130 HCPU TD5 MY2000
Re: Klep of ???
Dat is normaal. Trek je carterontluchting los en dan heb je hetzelfde effect, qua rook.
Heeft te maken met de traagheid van lucht in je motorblok. Ingewikkeld verhaal. Er zal vast wel iemand zijn hier, die dat wil uitleggen.
Heeft te maken met de traagheid van lucht in je motorblok. Ingewikkeld verhaal. Er zal vast wel iemand zijn hier, die dat wil uitleggen.