Wegenbelasting per 2019

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Discotravel

Wegenbelasting per 2019

Berichtdoor Discotravel » 24 Nov 2016, 10:56

Dag heren,

Ik begreep van de week dat de wegenbelasting per 2019 15% omhoog gaat voor eigenaren
van een diesel ouder dan 2005 en geen fabrieksroetfilter hebben. Ze willen de markt echt
omzeep helpen op deze manier. Zijn er al mensen die zich hierin verdiept hebben? Wij
zijn namelijk bezig met een Disco 2 en vallen wij zeker meteen onder deze groep :(.

Wat is wijsheid?

Liefde is te koop door gewoon te betalen zeker wat is 15% zouden jullie zeggen zeker :).
Ik denk ook dat dat de enige optie is whaha.

Landmarcs

Re: Wegenbelasting per 2019

Berichtdoor Landmarcs » 24 Nov 2016, 11:47

Tja, ... je mag hopen op het snel invoeren van kilometer-beprijzing (kunnen we nog iets terugpakken van de Duitsers).
Nu betaal je of je nu veel of weinig rijdt alleen voor het bezit van de auto (en een beetje in de vorm van brandstof-accijnsen).
Het is voor velen een keuze of, en hoeveel en wanneer ze zich verplaatsen, en ook op welke wijze je je verplaatst ... nu is er een bonus op het meer-gebruik van de auto zodra je die nu eenmaal hebt (en nog extremer: zodra je een lease-auto hebt).

Wat mij betreft is die kilometerbeprijzing direct snelheids-afhankelijk, en dan eens zien hoe lang die 130 km/u gekte nog overeind blijft.

Verder ... weet je het nooit ... belastingen zijn een politieke speelbal, MRB nog meer.
Overigens is ook wat je terug krijgt voor je belasting een politieke speelbal, ik heb niks tegen belastingen, als er maar een leuk rendement is.   (Zo blijkt het geluksgevoel/de bestaanszekerheid en tevredenheid in landen met de hoogste belastingen ook steevast tot de hoogste te behoren ... mijns inziens helemaal geen slecht "rendement".)

Groeten MarcS

piet_g

Berichtdoor piet_g » 24 Nov 2016, 11:59

Tja, idd, eerst maar eens zien hoe het uit gaat pakken wanneer alles dichterbij komt. het is makkelijk om het te roepen, maar het moet ook nog door van alles goedgekeurd worden.
maar goed, 15% op 2000 euro per jaar is toch al weer 300 euro per jaar er bij. maar goed, we hebben het geld nodig, want we moeten meer investeren in defensie hebben we te horen gekregen van de Navo ;). plus misschien probeert men op deze manier toch de uitstoot naar beneden te krijgen ofzo omdat ze eigenlijk niet hopen dat we andere auto's gaan kopen omdat dit ook wel weer geld op levert? ik moet zeggen dat ik het ook niet meer begrijp.

mooie vind ik wel dat als je zou besluiten om een dan een roetfilter toe te laten voegen (en eventueel dit dan door de RDW laat controleren en noteren) dat je dan nog steeds niet onder die 15% uit kunt komen. ben je schoner, is het nog steeds niet goed zegmaar.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Nov 2016, 15:33

15% van 508 is 76 euri. :lol: :lol: :lol:

Maar tis toch weer geld! :| :|
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Nieuw op het forum”