Mijn vriendin heeft zondag de 110 mee gehad en blijkbaar is het stuurslot erop gegaan.
Toen ze weg wilde kreeg ze hem er bijna niet af. Volgens haar kon ze het stuur ook niet bewegen wat nodig is om het contact weer om te kunnen draaien.
Zijn er problemen bekend die dit verklaren?
stuurslot defender 110 uit 2008
-
Landmarcs
Re: stuurslot defender 110 uit 2008
twdi schreef:Mijn vriendin heeft zondag de 110 mee gehad en blijkbaar is het stuurslot erop gegaan.
Toen ze weg wilde kreeg ze hem er bijna niet af. Volgens haar kon ze het stuur ook niet bewegen wat nodig is om het contact weer om te kunnen draaien.
Zijn er problemen bekend die dit verklaren?
Tja, als het stuurslot ook echt in het slot klikt, en het klikt een beetje "net aan" in het slot dan klemt de "schoot".
Staat de auto dan toevallig zo dat de wielen niet lekker naar het stuur willen luisteren (bijv. net naast een stoeprand) dan kan het best wat stuur-kracht vragen (immers, de stuurbekrachtiging werkt dan niet) om de schoot vrij te geven. Het kan helpen de auto een klein eindje te verrollen, maar dat is meestal ook geen sinecure, zeker niet als ie een beetje klem tegen een stoeprand staat.
Je kan natuurlijk ook zeggen dat dit een feature is: een speciaal anti-diefstal feature.
Groeten MarcS
Ik moet het zelf ook even uitproberen denk ik want dat heb ik nog niet gedaan.
Ze zei trouwens ook dat het stuur wat kraakt tijdens het 'sturen'
-
Landmarcs
twdi schreef:Ik moet het zelf ook even uitproberen denk ik want dat heb ik nog niet gedaan.
Draai maar eens aan te stuur terwijl de auto stil staat, motor uit, en doe dit dan voorzichtig totdat de slotschoot net invalt.
(En let op dat de voorwielen niet net naast een stoeprand oid klem staan.)
Zelfs als de wielen "vrij" kunnen draaien is het dan "zwaar werk" om het stuurslot weer vrij te geven.
Draai je "droog" met wat meer impact dan valt de slotschoot wat makkelijker in het slot, en dan gaat ie er ook makkelijker uit.
Doe je dit experiment nogmaals op een licht hellinkje dan kan je ook voelen wat het effect is van iets rollen ... dan gaat de spanning uit het stuur en dus uit de slotschoot, en dan gaat het slot er gewoon licht vanaf (als alles goed is).
Groeten MarcS
Top, dat gaan we proberen
Wellicht heeft hij er dan inderdaad maar net in gestaan.
Wellicht heeft hij er dan inderdaad maar net in gestaan.