Mijn Discovery 2 TD5 automaat van 2001 geeft vaak een storing in de automaat als hij koud gestart wordt.
De twee groene lampjes in het dashboard M en S gaan dan knipperen en de auto trekt slecht op
Omdat de bak veel meer doorslipt dan als hij geen storing geeft.
Volgens mij gebeurt het alleen of iig vaker als hij koud is dan wanneer hij warm is.
Iemand een idee?
Automaatbakstoring Disco 2
Re: Automaatbakstoring Disco 2
Kapotte accu. Of in ieder geval te lage spanning, dan gaat de bak (of z'n ecu) gek doen.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Kapotte accu. Of in ieder geval te lage spanning, dan gaat de bak (of z'n ecu) gek doen.![]()
't Past in ieder geval bij het optreden bij koude ... en een vermoeide of stukke accu ... rijd je even dan is de accu weer een beetje bijgespijkerd.
Meet de boordspanning eens als de klachten optreden, en als ze na wat "opwarmen" (ofwel bijladen) verdwenen zijn.
Je kan kijken wat er gebeurt als je de accu op peil probeert te brengen met een acculader.
Groeten MarcS
-
Mischazwaan
Zou het zo simpel kunnen zijn?
Het gebeurd wel steeds vaker naarmate het kouder wordt,dus het klinkt best aannemelijk.
Zal morgenochtend eens meten!
Gr Mischa
Het gebeurd wel steeds vaker naarmate het kouder wordt,dus het klinkt best aannemelijk.
Zal morgenochtend eens meten!
Gr Mischa
Ja, je denkt van; "KUT, da wordt 1500 euri voor een bakrevisie" En dan verteld iemand (Roger in mijn geval) dat maar je accu is,........ de fijnste 80 euri die je kunt spenderen

Edward van Vugt
-
Mischazwaan
Mijn geluk kennende zal het daar waarschijnlijk toch nog wel op uitdraaien 
-
Mischazwaan
Storing treedt trouwens pas op als de bak in D of R wordt gezet,dus niet gelijk als hij gestart is .
Dat ligt dan weer minder in de lijn der verwachtingen als het de accu is,lijkt mij?
Dat ligt dan weer minder in de lijn der verwachtingen als het de accu is,lijkt mij?
Als de bak in P of n staat zal ie geen storing geven.......
Is echt de accu. Als de bak kapot is dan is ie kapot. Een af en toe kapotte automaatbak heb ik nog niet meegemaakt. Onze automaat is nu 330.000 km oud en die heeft echt een zwaar leven.......
Veel zware karren en twee baasjes die allebei alléén maar op de kick-down rijden.
Is echt de accu. Als de bak kapot is dan is ie kapot. Een af en toe kapotte automaatbak heb ik nog niet meegemaakt. Onze automaat is nu 330.000 km oud en die heeft echt een zwaar leven.......
Veel zware karren en twee baasjes die allebei alléén maar op de kick-down rijden.
Edward van Vugt
-
Mischazwaan
Accu verwisseld voor een verse,maar hij gaf gelijk al weer een storing,dus dat
Beloofd vooralsnog niet veel goeds.
Even paar dagen testen
Beloofd vooralsnog niet veel goeds.
Even paar dagen testen
-
marcovanturnhout
klinkt als een probleem in de xyz switch (UHB100190)
als deze begint op te spelen krijg je precies deze klachten, soms zelfs weer afhankelijk.als de m&s modus verschijnt , dmv opnieuw starten weer verder totdat het weer gebeurt. schakelaar vernieuwen en klaar (alleen ff zoeken naar een goeie prijs, kosten nu nieuw over de 500 euro
als deze begint op te spelen krijg je precies deze klachten, soms zelfs weer afhankelijk.als de m&s modus verschijnt , dmv opnieuw starten weer verder totdat het weer gebeurt. schakelaar vernieuwen en klaar (alleen ff zoeken naar een goeie prijs, kosten nu nieuw over de 500 euro