... En daar hebben we het ook een beetje om gedaan
Sinds begin september de trotse eigenaar van een 110 uit 1983.
Na een zoektocht van ruim 2 jaar was dit dé nette benzine auto van 30 jaar of ouder die ik zocht.

Uiterlijk zeer goed onderhouden door vorige eigenaar. Veel onderdelen vervangen en daarom uiterlijk een hele mooie auto. Het ding heeft de afgelopen jaren geen blubber gezien dus daar heb ik gelijk de eerste week maar even voor gezorgd (daar waar het kon/mocht).
Bij de eerste hobbel was ik gelijk een stuk van de uitlaat kwijt... Die kon ik aan zien komen.
Op wat parkeerproblemen na (smal straatje) alleen maar leuke ervaringen mee. Kinderen willen niet meer in de Opel gezien worden en hebben haar gedoopt tot "Roos". Jammer dat ze een drankorgel is...
Na vijf weken hoorde ik toch een wel wat vreemd geluid "ergens onderin". Een paar oren laten luisteren en ogen laten kijken... Na een diagnose "differentieel voor is niet tof" uiteindelijk terechtgekomen bij een lekbak vol met een combinatie van versnellingsbak olie en metaalsplinters.
Nu heb ik zelf niet heel veel verstand van auto techniek, maar wil dit wel leren en ga samen met een handig familielid (die dat verstand wél heeft) deze winter de bak er uit halen en kijken wat er aan moet gebeuren.
Ik heb hem op kwart tarief in de belasting, dus die tijd heb ik... 't is jammer van november, maar het is niet anders.
Ben lid geworden van "de club" en hoop komende jaren een aantal ritten/evenementen mee te maken. M'n vrouw zit al met een schuin oog te kijken naar de foto's van de afgelopen ladies days...
Mogelijk zal ik de kennis van jullie nog nodig hebben in de toekomst.
Gr.
Bas