Siemi stelt zich voor

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Siemi

Siemi stelt zich voor

Berichtdoor Siemi » 16 Okt 2016, 21:24

Ik heb hier al eens wat gezocht (en gevonden :-)), maar het leek me wel zo netjes me even voor te stellen.

Ik ben Michel en woon al sinds 2007 in Duitsland. Dat geeft de gelegenheid om een leuke auto te rijden :-). Ik heb zelf de afgelopen jaren in nogal wat verschillende auto's gereden. Dat krijg je als je als wat met auto's handelt.Mijn vrouw houd er niet van om wat vaker van auto te wisselen, dus noemen we de vaste familie auto de hare. Na een paar jaar leeggelopen te zijn een Jeep Grand Cherokee, moest er wat anders komen. Iets nieuwers, iets luxer en een mooi ding om te zien. Na allerlei pogingen (A4 3.0 tdi Quattro, Passat 170 pk tdi en een Porsche Cayenne S uit de handelsvoorraad) is de keuze gevallen op een Range Rover Sport van 2006.

De Range Rover was in 2007 uit Duitsland geimporteerd. Ik heb hem weer op Duits kenteken gezet. Ik heb hem min of meer blind gekocht, wat natuurlijk altijd een risicotje is. Gelukkig is het echt 100% meegevallen. Het bleek een bomvolle 3.6 tdv8 te zijn. Hij is zilvergrijs van kleur, met een heel licht cremekleurig interieur. Mooie zwarte houten lijsten. Uiteraard navigatie met tv, maar ook koelkast, verwarmde achterbank, Harman Kardon HiFi 20 inch velgen en Adaptive Cruise control. Ik ben er dus helemaal mee in mijn nopjes en we rijden er al bijna een jaar met veel plezier in.

Afgelopen zomer voor de vakantie heeft hij een grote beurt gehad, maar gezien de kosten kan die niet helemaal alles er op en aan zijn geweest. Zo kwam ik hier terecht, om wat oplossingen te zoeken voor wat dingen die we wel hebben. Hier dus mijn lijstje met punten die ik opgelossen wil:
- Trilling voor (vermoedelijk velg rechtsvoor)
- Klapperend geluid van draagarm of zo (had hier iets gevonden over een rubber)
- Hij zakt te snel, na 6 dagen op Schiphol stond hij helemaal beneden
- Ventilatie rechts in dashboard geeft alleen koude lucht
- Afgelopen zomervakantie storing gehad mbt versnellingsbak, dus spoelen
- Enkele lak beschadigingen (hoekje achterbumper en op achterklep)
- Hij moet eens goed gepoetst worden (creme interieur....)

tim

Re: Siemi stelt zich voor

Berichtdoor tim » 16 Okt 2016, 22:54

Het getuigt van een grote mate van zelfinzicht dat een Passat inderdaad een poging is van iets moois bezitten.. :mrgreen:

Velgrechtheid makkelijk te chekken bij een bandenboer op het balanceerapparaat.
Leeglopen lucht van de vering: wellicht kleppenblok/balgen matige staat?
Draagarm: kan slechts zeggen dat een disco 3 daar vaak ook een probleem heeft, wordt vaak verholpen door de gehele draagarm te vervangen.

Succes!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Siemi

Berichtdoor Siemi » 16 Okt 2016, 23:01

tim schreef:Het getuigt van een grote mate van zelfinzicht dat een Passat inderdaad een poging is van iets moois bezitten.. :mrgreen:

Een zwarte 170 pk dsg Highline met 19 inch individual velgen en zwart leder was hij best mooi. Maar vergeleken met een RRS is het niks :mrgreen:

Ik maak me nog het meeste zorgen over het zakken. Na 2 nachten is het merkbaar/zichtbaar en na 6 dagen helemaal beneden, das nie goe nie. Ik heb net een topic gelezen over eronder kruipen en met lekzoekspray te gaan spuiten. Had ik paar maand eerder moeten doen, toen was het lekkerder weer.

tim

Berichtdoor tim » 16 Okt 2016, 23:20

Er is veel te vinden over de luchtveersystemen van de landrovers.
Een veel gebruikte manier om de balgen te chekken is met een plantenspuit, gevuld met zeepsop, eea te chekken.
Een luchtlek(je) kan daarmee gevonden worden.

Maak hier idd wel werk van, vaak lees je dat de luchtcompressor bovenmatig moet aanslaan/werken, met alle mogelijke gevolgen van dat onderdeel weer.
Lees ook eens de nodige ervaringen van de hoogtesensor's, die kunnen mogelijk ook een rol spelen in je probleem
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Nieuw op het forum”