Ik moet mijn dynamo vervangen, maar om daar goed bij te kunnen moet eigenlijk de fan er even af. Mijn toolkit (toch niet slecht uitgerust) ontbreekt hiervoor het juiste gereedschap. Als ik op internet lees heb ik een platte sleutel 36 en een platte sleutel met 3 gaatjes als blokeergereedschap nodig.
Iemand in de omgeving Amersfoort die me dat kan lenen?
Jeroen
Fan removal spanners TD5 Discovery
Re: Fan removal spanners TD5 Discovery
Ik gebruik gewoon een goeiekope sleutel die ik platgeslepen heb. Blokkeer gereedschap gebruik ik nooit, met een hamer tegen meppen werkt prima. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
ik kan er bij die 2.5NA van mij er gewoon bij met een lompe grote baco die ver genoeg open kan. en het blokeren heb ik gedaan door een steeksleutel te nemen die precies in het gat wilde pakken. vast zit hij niet, hij heeft gewoon even een tikje nodig.
en er op letten (teminste dat is bij mij zo) dat hij tegengestelde draad heeft. vast is los en los is vast
en er op letten (teminste dat is bij mij zo) dat hij tegengestelde draad heeft. vast is los en los is vast
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Bij een Td5 niet: als je er voor staat, met je buik tegen de radiator, is links los en rechts vast. 
Gelukt, bij gebrek aan passende sleutel een stuk uit een dik stuk strip geslepen, paar tikken en was los. Makkie zo
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...