Disco TD5 2000

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Maarten756

Disco TD5 2000

Berichtdoor Maarten756 » 22 Sep 2016, 14:27

Hallo leden,

Sinds een paar weken terug dan ook eindelijk een Discovery gekocht! Net ingelopen, pas 290k op de klok :D Geweldige machine. Doel is om hem terreinready te maken en eventueel ooit een grote reis mee te maken.

Auto heeft wat imperfecties, maar eerlijk is eerlijk, daar was de prijs ook naar.
Afbeelding

Nou heb ik ook direct een aantal vragen. De man die mij de auto verkocht heeft de bumper kapot gereden en daarna een bumper van een Disco 1 geplaast.. Niet helemaal top dus.

Nou wil ik op zich wel een stalen bumper aangezien deze er naar mijn idee goed uit zien. Nu heb ik eens rondgekeken maar alles kost zo rond de 450 pond. Dit vind ik wel erg veel. Iemand wellicht nog iets liggen of een goedkoop adresje? Of nog beter, wellicht een autocad tekening? Dan laat ik er eentje lassen. Likje verf een klaar.

Afbeelding

Ook heeft de wagen sidebars, ontzettend lelijk in mijn ogen. Iemand wellicht interesse in?

Afbeelding

Ook nog wat schade. Vind ik eigenlijk wel karakter hebben. Misschien probeer ik deze er nog van binnen uit te drukken, maar heeft voor mij absoluut geen prioriteit. Wellicht later eens.

Afbeelding

Nou zit er nog wel wat werk aan de deur. deze moet gespoten worden. Of heeft iemand hier ook een mooie DIY oplossing voor?

Op een hemeltje dat loslaat na verder een nette auto. Hoorde echter dat er een speciale spray is van 3M die je er overheen kan spuiten waarna het weer goed hecht. Iemand hier ervaring mee?

Als laatste nog last van de drie amigos.. Gaan zoals verwacht aan en uit op commando van het contactslot. Geen idee nog wat de oorzaak is. Kun je dit uitlezen met een standaard OBD II? Of moet dit echt met een nanocom/hawkeye? Kent iemand toevallig een lid/bedrijf met een nanocom/hawkeye in de buurt van IJmuiden?

Gr.
Maarten

atilgen

Re: Disco TD5 2000

Berichtdoor atilgen » 23 Sep 2016, 07:11

Allereerst welkom op het forum en veel rijplezier met je Disco 2.
Bumpers zijn inderdaad behoorlijk aan de prijs, maar let wel er zit enorm kwaliteit verschil tussen de verschillende prijsklasses.

Ik heb vorig jaar de hemel zelf opnieuw bekleed, het is wel wat werk maar het ziet er dan wel weer strak uit. Alle andere oplossingen zijn toch minder in mijn ogen. Het probleem is vaak dat de schuimlaag van de bekleding gewoon op is. Deze is gewoon helemaal verpulverd.

Het probleem van de drie amigos is het beste uit te lezen met een Nanocom/Hawkeye of de Lynx Diagnostic van Britpart.
Helaas woon ik niet in de buurt van IJmuiden, maar er is vast wel iemand die je kan helpen.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel

Terug naar “Nieuw op het forum”