Newbee,....

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
master

Newbee,....

Berichtdoor master » 19 Sep 2016, 02:24

Goedenavond,....
Deze week trotse bezitter van een laro 88 lightweight 1979 2,2 diesel militaire uitvoering
Ben nu bezig om deze te gaan opknappen maar wel een leek in dit model, ben een Vespa mannetje :lol:
Iemand die mij in iedergeval op weg kan helpen is welkom voor B.v waar ik spullen van dit model kan aanschaffen.
Heb B.vgezien dat de olie koel slang lekt druppeltje druppeltje die vast aan het Carter zit.
Wil hem dus eerst een beetje olie lek vrij krijgen,...dus tips graag

Ook B.v waar ik een setje banden kan krijgen etc
Ook zoek ik een plaat om een leger antenne tegen de zijkant van de auto te plaatsen de antenne heb ik al
Zoek ook nog een leuk radiootje iets van een RT3600 ofzoiets moet allemaal wel in het budget blijven ;)

Afijn ik moet er nog wel genoeg aan doen,.....

Oja nog een vraagje km teller doet het niet ook aardig belangrijk ff snel gekeken en zag dat de kabel niet ronddraaide
Nadat ik hem uit de teller haalde ( daarna ff rijden natuurlijk ) kabel ziet er wel redelijk uit, aan de onderkant bij de bak ook gecheckt lijkt me ok,...

Afijn genoeg, mag misschien hele maal niet te veel vragen hier in een ander topic waarschijnlijk, maar ja ben nieuw hier dusss
In vol verwachting klopt m'n hart
P.s. kan niet ff langs komen deze kerel woont namelijk in Spanje

Edward

Re: Newbee,....

Berichtdoor Edward » 19 Sep 2016, 11:37

Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 19 Sep 2016, 11:44

En qua banden kan je natuurlijk ook eens kijken naar wat er zoals rondrijdt in Spanje.
Daar waar ik de afgelopen jaren in Spanje was reden best veel Defenders (een beetje afhankelijk van de welstand van de streek), en ook nog steeds tamelijk wat oudere Santana's rond. De 7.5x16 banden die je veelal onder deze auto's ziet moeten het ook goed doen onder een LightWeight.

Groeten MarcS

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 19 Sep 2016, 12:55

welkom :)
Landmarcs schreef:De 7.5x16 banden die je veelal onder deze auto's ziet moeten het ook goed doen onder een LightWeight.

Voor een min of meer correcte snelheidsmeting is het ook wel handig als de snelheidsmeter en bandenmaat elkaar snappen.
op deze link kun je daarover iets meer lezen. De code staat onderaan op de cijferplaat van de meter.

Overigens kan 'van Dam' in Rhenen ook wel wat lightweight specifieke onderdelen leveren. Heb je een werkplaatshandboek? In mijn beleving het eerste om te regelen als je gaat sleutelen aan een auto.

succes,
Fenna (die zelf net d'r snelheidsmeter heeft vervangen voor d'r gebruikte nieuwe (en een paar nieuw nieuwe) 7,50x16 banden)
Afbeelding

Terug naar “Nieuw op het forum”