Ervaren sleutelaars (dat ben ik dus (nog...) niet), na problemen met brandstoftoevoer gisterenmiddag, geeft de startmotor geen kik meer, bij starten geeft de electrische installatie wel het beeld, alsof de startmotor stroom krijgt (contactlampje gaat uit, hoor een klik, zoals ook bij het gloeien te horen is), maar doet niets....
Is het mogelijk een doorgebrande zekering? waar zitten die....?
Ben benieuwd of er, naast een gedoeke startmotor, een simpeler verklaring voor deze hapering is...
groet,
Herman
LR 88 series III, 1974 diesel, startmotor geeft geen kik meer...
LR 88 series III, 1974 diesel, startmotor geeft geen kik meer...
LR series III 88 uit 1974 en een LR serie II 109 uit 1969, resp. op diesel en LPG. 'Gekkigheid'...
LR Freelander 2 uit 2011, dagelijks gebruik
Re: LR 88 series III, 1974 diesel, startmotor geeft geen kik meer...
draden allemaal goed aangesloten?accu voldoende spanning?, massa ok?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
De klik die je hoort is die van het voorgloeirelais of van de startsolenoid? Dat laatste kun je testen door met een startkabel even de betreffende aansluiting op de startsolenoid aan te raken, je hoort dan de bendix vooruitspringen en de startmotor draaien - als het goed is dan. Zo nee dan krijgt je startsolenoid geen stuurstroom vanaf het contactslot, of de startmotor zelf krijgt geen stroom, beide na te meten met een multimeter.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
dank voor jullie reacties, het was dus duidelijk een beginners-hapering...: een massa-draadje was zijn eigen weg gaan zoeken....vanavond met wat hulp van een auto-accu was het, na 2 brandstoftanks geheel doorgespoeld en schoon gemaakt te hebben, starten en lopen....

LR series III 88 uit 1974 en een LR serie II 109 uit 1969, resp. op diesel en LPG. 'Gekkigheid'...
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb alleen dan met warme motor!! Wanneer mijn diesel S3 koud is start hij prima eenmaal warm wil hij niet meer starten ik vermoed het contactslot alleen kan niet verklaren waarom bij koud wel prima starten!!!
Gr Klaas
Gr Klaas
Mangs is 't klook aj oe dom holt
Hoor je de startmotor ook niet rond gaan wanneer hij warm is?
je kunt proberen om wanneer de motor warm is even het start relais te activeren door er spanning op te zetten. kijken waar het probleem zit.
misschien dat krimp en uitzetting net er voor zorgt dat het niet werkt wanneer het warm is. moet zeggen dat ik niet gelijk mijn contactslot zou verdenken als ik dit hoor. gewoon omdat ik niet het gevoel heb dat die heel veel last heeft van wamte uitzetting enzo.
je start relais daar in tegen word flink warm door de motor warmte die via de metalen delen geleid word.
je kunt proberen om wanneer de motor warm is even het start relais te activeren door er spanning op te zetten. kijken waar het probleem zit.
misschien dat krimp en uitzetting net er voor zorgt dat het niet werkt wanneer het warm is. moet zeggen dat ik niet gelijk mijn contactslot zou verdenken als ik dit hoor. gewoon omdat ik niet het gevoel heb dat die heel veel last heeft van wamte uitzetting enzo.
je start relais daar in tegen word flink warm door de motor warmte die via de metalen delen geleid word.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Dat gaan we zeker proberen de auto staat nu in de schuur voor het andere kleurtje dus lange stukken rijden zit er even niet in.
Blijft vreemd dat er helemaal niets gebeurd, geen klik helemaal niets.
Alvast bedankt voor meedenken
Blijft vreemd dat er helemaal niets gebeurd, geen klik helemaal niets.
Alvast bedankt voor meedenken
Mangs is 't klook aj oe dom holt