Defender benzine

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Ard

Defender benzine

Berichtdoor Ard » 03 Sep 2016, 19:24

Hoi, ik heb enkele oldtimers gehad en mijn huidige auto in een austin healey. Toen deze klaar was ben ik op zoek gegaan naar een defender country uit bv 1986 om als dagelijkse auto (woon werk) met het belasting voordeel te gaan rijden. Helaas gooide de nieuwe oldtimerwet roet in het eten. Ik rij 12000 km en om dan een diesel te kopen leek me niet gewenst. Nu worden er uit italie defenders met een 2 liter injectie gehaald, maar die zijn redelijk boven mijn budget. Nu zoek ik informatie welk type benzine motor in die defenders zit. Tevens is mijn vraag of het mogelijk is om een diesel defender te kopen en hier dan een benzinemotor in te bouwen en dit door de rdw laten keuren. Er zijn ongetwijfeld meer mensen met een dergelijk idee. Ik hoor graag wat de evt mogelijkheden zijn, wat voor ''gevaren' er zijn en waaro te letten. Vrgr, Ard

Edward

Re: Defender benzine

Berichtdoor Edward » 03 Sep 2016, 19:33

Eerst de "Defenders" (die naam is eigenlijk pas uit '89) hadden een 2.25 liter benzine motor. Dat is later een 2.5 geworden. Er is ook een 3.5 V8.

Een diesel kopen en daar een benzineblok inhangen is geen probleem. Omkeuren levert meestal weinig tot geen problemen op. Het is meer werk en kost de nodige knaken maar je kunt wel bouwen wat je wilt. (Ik ging dan voor een Bmw 6 cilinder) :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Sep 2016, 20:36

En ... de Italiaanse benzine "Defender" heeft een 2 liter Mpi motor, een motor die ook (met matig succes) in de Disco I werd geleverd.
In welke BMC-modellen deze motor nog meer werd gebruikt weet ik niet.
Als ik het goed begrepen heb moet je een beetje een "Italiaanse" rijstijl aanhouden, ofwel "het oude rijden", dus met ruim toeren.

Groeten MarcS

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 03 Sep 2016, 21:21

Ik heb ooit een Series met een 2,3 liter V6 blok uit een Ford Granada gehad, robuust blok, mooi geluidje, liep ongeveer 1:6 en 1:4 op gas. Spijt dat ik 'm toen weg gedaan heb (was nou al 'n paar jaar écht belastingvrij geweest).
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

tim

Berichtdoor tim » 03 Sep 2016, 22:06

Ard schreef: Nu zoek ik informatie welk type benzine motor in die defenders zit.

Dag Ard,

er zitten een aantal mensen alhier op het forum met jouw beschreven 90 uit italie van de politie, wellicht dat zij reageren met speciieke info aangaande het blok.
wat ik vrijwel zeker weet is dat het een roverblok is, wat tdt in de zgn 200/400 personenauto serie is gemonteerd, spul van ik meen eind jaren 80/jaren 90.
het voordeel van dit blok monteren in een toekomstige ex diesel 90 is dat je ws weinig aanpassingen hoeft te doen qwa restant aandrijflijn, lees bakken/cardannen ed.maar ook hier, bezitters weten je vast wel meer/beter te duiden.

U vraagt niet,maar wij draaien de muzikale fruitmand vanavond wederom:

https://www.youtube.com/watch?v=aGCdLKXNF3w

Succes.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Sep 2016, 23:49

Dag Ard,

Maak ook nog even wat sommetjes:
Gewoon een diesel kopen zo laten en 12.000 km per jaar rijden en de hoge MRB betalen
Een diesel kopen, de ombouw "betalen" (zelfs als je alles zelf doet zijn er kosten)
    en daarna dure benzine verstoken en minder MRB betalen
    en dus langzaamaan je investering terugverdienen

Kijk goed naar de "winst" en staar je niet blind op alleen het omslagpunt:
    rond het omslagpunt is er vaak een groter gebied waar de verschillen klein blijven.

Neem in de berekeningen ook mee dat branstof-prijzen kunnen variëren.
Neem ook mee in de berekening dat de diesel goedkoop meer kilometers maakt, dus als je eens gek wilt doen ....
    Naar de Noordkaap of naar Gibraltar is met diesel een stuk goedkoper als op benzine.

En neem ook mee dat een dieselmotor gemiddeld wat minder aandacht nodig heeft / meer kilometers mee gaat.

Groeten MarcS

The_Dutchman

Berichtdoor The_Dutchman » 04 Sep 2016, 02:25

De italiaanse (ex-Carabinieri) Defenders hebben een 2.0 MPi benzinemotor die af-fabriek 136pk leverde. Verbruik is ongeveer 1 op 8. Dit is dezelfde motor die in de Rover 820 werd geleverd. Om de 2.0 MPi motor in de Defender te plaatsen werden de volgende aanpassingen gedaan:
- een andere versie van de R380 versnellingbak
- een aangepaste uitlaat. Het voorste deel vanaf het spruitstuk t/m katalysator is dezelfde die in de Discovery 1 is gebruikt. Vanaf de katalysator t/m de einddemper is niet te vinden en kan alleen met een maatwerk uitlaat worden opgelost.
- de benzinetank is verplaatst naar midden achter tussen de chassisbalken.
Een groot voordeel van deze italiaanse Defenders is dat ze uit een warm en droog klimaat komen. Mijn Defender is 20 jaar oud en op de hele auto heb ik 1 plekje roest ter grootte van een 10 euro cent muntje.
Door de benzinemotor is de Defender nog betaalbaar als hobby auto en over 5 jaar kan ik hem gaan rijden voor 120 euro per jaar. Tenzij dat schorum in Den Haag nog een keer over de ruggen van oldtimer liefhebbers wil scoren...

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 04 Sep 2016, 11:18

The_Dutchman schreef:Mijn Defender is 20 jaar oud. Door de benzinemotor is de Defender nog betaalbaar als hobby auto en over 5 jaar kan ik hem gaan rijden voor 120 euro per jaar.

Dan heb je de regeling niet goed begrepen.
Benzineauto’s, motoren, bussen en vrachtauto’s uit 1987 of eerder komen in aanmerking voor een kwarttarief per jaar, met een maximum van 120 euro per jaar. bron: ANWB
Ik heb een VW bus op benzine uit 1990 (=26 jaar oud) en ik dien gewoon mrb te betalen (of ik moet hem schorsen, wat doorgaans het geval is). In 2030 is ie 40 jaar oud en dus oldtimer en wegenbelasting vrij.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Dommel

Berichtdoor Dommel » 02 Okt 2016, 12:43

Een groot nadeel van deze benzine Defenders met 2.0 MPi motor is dat ze maar heel weinig mogen trekken. Een VW Golf mag nog meer trekken... :?
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

martijn@mulierog.nl

Land Rover Defender 90 MPI 2 liter (ex Carabinieri)

Berichtdoor martijn@mulierog.nl » 01 Dec 2021, 20:38

Beste Land Rover vrienden
Ik zocht ook op internet naar een mogelijkheid het trekgewicht van mijn Land Rover Defender 90 MPI (ex Carabinieri) uit 1996 te wijzigen naar hopelijk 3500 kg geremd en kwam op dit forum uit. Volgens Land Rover Nederland moet ik een COC verklaring opvragen, kosten € 160,- met het risico dat het trekgewicht veel lager uitkomt, wat natuurlijk zonde van het geld is. Wie heeft wel eens een COC verklaring opgevraagd en op welk trekgewicht komt de Land Rover Defender 90 MPI uit 1996 uit.
Alvast zeer bedankt

Terug naar “Nieuw op het forum”