Sinds een paar weken ben ik de trotse bezitter van een TD5 Defender 110 uit 2002 met 2 ton op de teller. Ik ben de auto nog wat aan het leren kennen: elke rit is weer anders want een nieuw piepje of kraakje
Ik heb wat gezocht op het techniek forum, maar nog niet alle antwoorden op mijn vragen kunnen vinden. Misschien kunnen jullie mij op weg helpen met een paar technische vragen:
Alarm: de auto heeft alarm en centrale deur vergrendeling. Daarmee is iets vreemds. De vergrendeling werkt prima, maar bij het inschakelen krijg ik geen knipperende gevarenlichten zoals zou horen. Ik hoor bij inschakelen van het alarm wel duidelijk drie keer een relais tikken. Ook knippert het verklikkerlampje op het dash zoals het hoort volgens het instructieboekje. Als ik na 30 seconden mijn arm door het open raam naar binnen steek, hoor ik ook een ritmisch tikken van een relais zoals je zou verwachten, maar zonder claxon. Nog niet geprobeerd of de auto wel of niet start als het 'stille' alarm af gaat. Zou het alarm zijn afgekoppeld? Iemand suggesties hoe het alarm weer naar behoren te functioneren te krijgen is? En ik heb maar een fob, zou er graag een bij hebben mocht ik deze verliezen. Weet iemand of je die zo kunt bijbestellen en coderen naar je eigen alarm?
Versnellingsbak: bij koude motor komt er af en toe een gierend geluid uit de versnellingsbak, alleen bij ingetrapte koppeling. Is na een paar seconden weer over en keert pas weer terug na een koude start. Iemand enig idee?
Ben benieuwd!
Groeten,
Laurens