Polynorm/Roset 1/4 tonner onderdelen

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
ToyRoverlander

Polynorm/Roset 1/4 tonner onderdelen

Berichtdoor ToyRoverlander » 27 Aug 2016, 15:44

Ik heb een Roset 1/4 tonner aanhangertje gekocht die omgetoverd word tot campertrailer. Ik heb er nog niet heel veel aan gedaan, alleen de lampen zodat dat matched met de auto, en de dissel verlengd en een off-road koppeling erop gezet. Ik heb hem afgelopen 2 weken al naar de Vogezen op en neer gesleurd zonder problemen.
Het doek wat erop zit word nog vervangen door een deksel met daarop een daktent. En de as word verbreed zodat de spoorbreedte matched met de auto, en de steek aangepast zodat dezelfde wielen erop kunnen als op de auto. Misschien dat de as nog onder de bladveer moet om de hoogte gelijk te krijgen maar dat zie ik dan wel weer.

Zo is hij nu, maar dan met een canvas doek eroverheen.
Afbeelding
Afbeelding

De wiellagers trek ik wel los en check ik voor nummers om ze te vervangen.
Nu ben ik op zoek naar een leverancier voor nieuwe bladveren. Deze mogen best een keer vervangen worden. Er is hier vast iemand die daar wel wat voor weet.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

hnb1965

Re: Polynorm/Roset 1/4 tonner onderdelen

Berichtdoor hnb1965 » 28 Aug 2016, 02:40

Wildenberg Rhenen ,Van Dam Rhenen , Van Dam Bennekom , Reomie , Jemax -jeeparts , ArmyParts4U. of zoek eens op Willys MB jeep voorveren . Want volgens mij zijn de veren hetzelfde als de Willys MB jeep voorveren . De veerstroppen zijn wel anders . De as is van BPW .De lagers zijn gewoon standaard en kun je overal kopen . De afdichtingen zijn een soort zuigerveren . Mocht je deze nodig hebben ,zie 1 van de bovengenoemde leveranciers of bij BPW zelf onder vermelding van de gegevens die op het typeplaatje van de as staan . Vr gr Henk B.

ToyRoverlander

Re: Polynorm/Roset 1/4 tonner onderdelen

Berichtdoor ToyRoverlander » 28 Aug 2016, 20:30

Daar kan ik wel wat mee. Hartelijk dank!
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Terug naar “Kroeg”