Meldingen betekenen inderdaad 1 ding, compressor bouwt niet (snel) genoeg druk op.
Verstopte filters, barst in deksel waar de droogkorrels in zitten of versleten zuigers. Maar ook een lek ergens in het luchtsysteem kan deze melding geven. Maar bij een 2005 D3 is het met grote waarschijnlijkheid een versleten Hitachi compressor.
Wat je zou kunnen doen is niet de zuiger reviseren maar alleen de korrels en filters vervangen. Die zitten in die zwarte koker op de compressor. De korrels vergaan langzaam tot stof wat de filters verstopt.
Misschien lost dat (voorlopig) je probleem op. Werkt dat niet is er meer versleten en moet je of reviseren of vervangen.
Ik heb eerst de weg van de "repairsets" bewandeld. Op zich niet zo moeilijk allemaal maar het probleem wat ik had, en velen met mij, is dat een van de snelsluitnippels op de compressor kapot ging. Heb je een gereviseerde compressor maar is hij niet meer aan te sluiten. De nippel is niet leverbaar.
Dus uiteindelijk de AMK gekocht via
http://www.airsus.nl. Die bleken zelfs goedkoper dan uit Engeland halen, en de complete kit, inclusief nieuwe covers.
Handig is om gelijk een paar stuks RYH500170 te bestellen. Geheid dat er een aantal van die dingen doorgeroest zijn en breken bij demontage. Nieuwe bouten zitten wel in de kit.
Loshalen van de Hitachi is wat gepriegel omdat de bovenste bout haast niet te bereiken is. Aansluiten van de AMK is zeer eenvoudig. Totaal 2 uur werk inclusief demontage hier voor op de stoep.
Je hebt inderdaad ook een nieuw relais nodig en de ECU update voor de AMK. Maar soms doet hij het ook wel even zonder die update. De update zorgt er onder andere voor dat de druk in de tank wat lager is waardoor de compressor minder hard hoeft te werken.
Je moet de ECU "flashen" en dat gaat echt alleen met een tool zoals de IIDTool.
Andere optie is natuurlijk weer vervangen door een nieuwe Hitachi of Dunlop. Dan hoef je geen software update te doen.