Rovertjes
Heerlijke vakantie gehad met de 4 kids in de 110 naar Roemenië, Bulgarije, Macedonië, Albanië en via Griekenland en Italië terug. Auto heeft zich prima gehouden op wat warme zekeringen van de airco na (niet doorgebrand maar plastic mantel gesmolten). Vandaag thuis en net even naar het strand geweest. Auto maakte een tikkend geluid. Op de weg terug loopt mijn riem eraf. Zonder stuurbekrachtiging en wat minder remvermogen voorzichtig de laatste 5 km naar huis.
Daar aangekomen een diagnose gesteld. Lager van mijn ventilator volledig aan gort. Kon mijn ventilator er zo uittillen. Alles goed en wel met behulp van de handleiding
http://lrch.nl/sites/default/files/Td5%20Visco%20Fan%20Bearing%20Replacement%20_NL.pdf
Best te doen.
Ware het niet dat mijn lager aan gort is en dus niet als een geheel uit het motorblok te halen is. Ik heb geen kleine poelietrekker om de buitenkant van het lager er uit te trekken. Moet ik die maandag maar halen of is er naast schroevendraaiers achter het lager proberen te krijgen, verhitten, wd40 nog een andere truck die ik kan toepassen. Ik twijfel nog over het vastlassen van twee moeren aan het lager om er vervolgens bouten in te draaien. Weet alleen niet of mijn aluminium motorblok dat leuk vind.
Tips welkom
Jan
Defender td5 2001 buitenkant ventilatorlager verwijderen
-
Jankouwenberg
Defender td5 2001 buitenkant ventilatorlager verwijderen
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
Re: Defender td5 2001 buitenkant ventilatorlager verwijderen
Het lager zit redelijk spanningloos is het distributiehuis. Monteren doe je door het lager in de vriezer te gooien en het huis eventueel iets te verwarmen. Ik zou eerst proberen het huis wat te verwarmen met een verfafstripper oid en te kijken of ie echt vast zit of dat ie al los komt.
Zit ie wat vaster zul je iets anders moeten verzinnen. Poelietrekker heeft denk ik weinig nut want de schaal zal strak tegen de achterwand zitten. Iets eraan lassen kan best maar is meestal niet nodig.
Zit ie wat vaster zul je iets anders moeten verzinnen. Poelietrekker heeft denk ik weinig nut want de schaal zal strak tegen de achterwand zitten. Iets eraan lassen kan best maar is meestal niet nodig.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
been there done that... bij mij werkte uiteindelijk een bout in de lagerschaal lassen en daar overheen een hoeklijntje , moertje en aandraaien, toen kwam ie er wel uit.....
overigens....5km rijden zonder waterpomp heeft ie geheid niet leuk gevonden
overigens....5km rijden zonder waterpomp heeft ie geheid niet leuk gevonden
gone
-
Jankouwenberg
Dank Roger en Edward
Ga morgen eens wat lassen.
5 km was zonder waterpomp in ieder geval geen aanleiding om echt warm te worden, heb ook rustig gereden. En anders is het haar eigen schuld, moet ze maar niet stuk gaan
. Verder ben ik wel lief voor haar hoor, ze vind het alleen moeilijk om onderdelen los te laten als het moet
Jan
Ga morgen eens wat lassen.
5 km was zonder waterpomp in ieder geval geen aanleiding om echt warm te worden, heb ook rustig gereden. En anders is het haar eigen schuld, moet ze maar niet stuk gaan
Jan
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
-
Roger B.
je wijzer gaat pas omhoog als ie TE heet is en schiet dan linea directa door to ver in het rood
gone
-
Jankouwenberg
Ongeduldig als ik ben vanavond nog twee bouten in gelast.
Moest wel een paar keer over want lagerstaal is qua samenstelling niet helemaal hetzelfde als boutstaal.
Maar hij is er uit
Nu wachten op een nieuw lager en we kunnen voor de APK
Jan
Moest wel een paar keer over want lagerstaal is qua samenstelling niet helemaal hetzelfde als boutstaal.
Maar hij is er uit
Nu wachten op een nieuw lager en we kunnen voor de APK
Jan
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
-
Roger B.
wachten? maandag bij SKF dealer langs, die hier in het durp had het op voorraad en kon dat uit de twee lagerschalen bepalen
gone
-
Jankouwenberg
Het SKF nummer is
SKF 3206 A-2RS1TN/C3MT33
Als budget parts hem niet heeft haal ik hem bij de skf dealer
Maar wachten moet toch tot maandag
Jan
SKF 3206 A-2RS1TN/C3MT33
Als budget parts hem niet heeft haal ik hem bij de skf dealer
Maar wachten moet toch tot maandag
Jan
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
-
Jankouwenberg
Lager zit er in, auto is direct een stuk stiller. En meer stroom bij stationair lopen. Denk dat de riem met het oude lager wat losjes over de rollen liep.
Nu kan ik overmorgen naar de APK. En de week erna gaat het chassis is de dinitrol.
Jan
Nu kan ik overmorgen naar de APK. En de week erna gaat het chassis is de dinitrol.
Jan
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw