Mijn brandstofpomp heeft de geest gegeven. Ik hoorde hem voorheen goed, nu is hij stil en trekt de auto slecht. Heb het internet geraadpleegd en zag verschillende pompen:
- chinees 60 euro
- duits 350 euro
- origineel 650 euro
Wat is wijsheid om te bestellen? Heeft iemand ervaring met goedkope brandstopompen?
gr. Bert
Brandstofpomp defender 110 td5 2002
-
martijn_vK
Re: Brandstofpomp defender 110 td5 2002
Mijn ervaring is (niet met Td5) dat Duits (Pierburg, Bosch etc) een prima vervanger is van origineel, en vaak zijn ze gewoon hetzelfde omdat origineel ook bij die firma's wordt ingekocht. En via onderdelenwebsites ook veel goedkoper aan te komen dan bij de dealer.
Chinees voor zo weinig geld is denk ik alsnog zonde van je geld.
Chinees voor zo weinig geld is denk ik alsnog zonde van je geld.
-
Roger B.
als je je pomp graag wisselt, en weing waarde hecht aan de tankmeter, kun je die chinese pakken.
OEM is waarschijnlijk VDO/Siemens deze is (vrijwel?) identiek aan die uit de genuine box ( bij mijn P38 kon ik op de OEM VDO pomp zien waar het land rover logo en het partnummer weggefreesd waren)
Wat wel belangrijk is, is een pomp voor de defender te nemen, die van een disco heeft andere vlotter en geeft dus de tankinhoud verkeerd weer in een defendertank.
Genuine parts koop je, zelfs met de huidige pond-koers, voordeliger bij de dealer in NL dan bij "the usual suspects" in engeland, zeker als je er verzendkosten bij telt en wat korting krijgt (op vertoon van LRCH lidmaatschapkaart of zondermeer) bij de dealer
OEM is waarschijnlijk VDO/Siemens deze is (vrijwel?) identiek aan die uit de genuine box ( bij mijn P38 kon ik op de OEM VDO pomp zien waar het land rover logo en het partnummer weggefreesd waren)
Wat wel belangrijk is, is een pomp voor de defender te nemen, die van een disco heeft andere vlotter en geeft dus de tankinhoud verkeerd weer in een defendertank.
Genuine parts koop je, zelfs met de huidige pond-koers, voordeliger bij de dealer in NL dan bij "the usual suspects" in engeland, zeker als je er verzendkosten bij telt en wat korting krijgt (op vertoon van LRCH lidmaatschapkaart of zondermeer) bij de dealer
gone
Heb er een besteld, voor 169 euro. hoop dat ie goed is. nu nog montage.
-
Roger B.
twee opties... eigenlijk 3..
1) de "juiste" weg, tank laten zakken en met nieuwe pomp weer terug monteren.
2) de minst teun de beun weg... hele bodemplaat uitboren en verwijderen
3) de meest teun de beun weg.... gat in de vloer zagen
1) de "juiste" weg, tank laten zakken en met nieuwe pomp weer terug monteren.
2) de minst teun de beun weg... hele bodemplaat uitboren en verwijderen
3) de meest teun de beun weg.... gat in de vloer zagen
gone