Aanjager Disco II clima werkt niet

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
martijn_vK

Aanjager Disco II clima werkt niet

Berichtdoor martijn_vK » 13 Jul 2016, 14:02

Goedemiddag beste forummers,

Sinds kort heb ik een Discovery II Td5 uit 2000 met een klimaatregeling waarbij de aanjager alleen op de hoogste stand blaast. Het maakt niet uit of hij op auto of welke stand dan ook staat, er komt geen lucht uit de roosters. Gelukkig laatst de auto wel door de apk gekregen omdat hij dus wel op standje levensgevaarlijk kan blazen, maar tijdens een relaxte rit heb ik liever ook een beetje frisse lucht in de auto zonder die herrie.

Ik heb de bekleding onder het dash er al af gehad en het dashboardkastje eruit maar kan dan nog niets ontdekken. De flapjes van de verstelling voorruit, dashboard en voetenruimte functioneren prima op het commando van de clima-unit en ook de temperatuur is goed in te stellen (hoewel niet gelijk links warmer dan rechts bij gelijk ingestelde temperatuur).

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

tjeerd71

Re: Aanjager Disco II clima werkt niet

Berichtdoor tjeerd71 » 14 Jul 2016, 18:46

Google eens
Atlantic british Replace motor blower resistor
En kijk eens naar het filmpje.

Begrijp van andere autos dat de hoogste stand het dan nog wel doet.

Een half jaar geleden deed mijn blower helemaal niets meer. Onderdeel was via internet niet of heel duur te verkrijgen. Locale garage kon hier wel aan komen. Was ongeveer 60 euro ex inbouw, maar dit is een werkje dat niet heel lang duurt.

martijn_vK

Berichtdoor martijn_vK » 15 Jul 2016, 17:35

Dank voor de tip! Ik heb die sensor er al eens uitgehaald en schoongemaakt, maar dat hielp niks dus ik ging er vanuit dat het aan iets anders zou liggen. Ik heb een gebruikte sensor op de kop getikt bij Jansen :) eens kijken wat dat gaat brengen.

martijn_vK

Berichtdoor martijn_vK » 21 Jul 2016, 22:48

Probleem opgelost! Bleek inderdaad het betreffende weerstandje te zijn.

Terug naar “Techniek”