beste clubleden,
ik heb een vraag. Ik wil graag een Land Rover Discovery 3 gaan kopen op grijs kenteken.
Ik heb een eigenbedrijf en kan de auto zeer goed gebruiken voor het trekken van zware aanhangwagens.
Maar ik wil vooral de auto ook kopen om op 'avontuur' te gaan door voornamelijk Europa.
ik zit op internet te kijken naar Discovery's, maar kan je eigenlijk wel in de achterbak van een grijs kenteken Discovery 3 slapen? of is dat te klein en moet je een rooftent aanschaffen?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as
alvast bedankt!
( deze auto word het niet, maar hebben jullie een voorbeeld van hoe klein de ruimte dan lijkt. En vraag me dan af of je erin kan slapen)
vraag 2: raden jullie een automaat / handbak aan ? ( qua: onderhoud, maar ook wat fijner rijdt )
gr. jens
Land Rover Discovery 3 slapen?
Re: Land Rover Discovery 3 slapen?
Hoi Jens,
Dat ligt denk ik aan jou lengte of dit gaat lukken
, vrees echter dat het in deze uitvoering niet gaat lukken. Even bij de verkoper op laten meten dan weet je de exacte maat.
Wordt er overigens geen discovery met laag schot geleverd?
Groet Ron
Dat ligt denk ik aan jou lengte of dit gaat lukken
Wordt er overigens geen discovery met laag schot geleverd?
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
jens_putten
ik ben 1,87 en heb helaas nog nergens een discovery met laag schot gevonden. Alleen defenders met laagschot....
-
Landmarcs
jens_putten schreef:ik ben 1,87 en heb helaas nog nergens een discovery met laag schot gevonden. Alleen defenders met laagschot....
Een Disco 3 met laag schot zal wel om een verhoogd dak vragen ... en dat is weer niet al te evident (maar niet onmogelijk).
En met 1,87 is rijden met en slapen in een Defender niet echt een optie (behalve als je een heel fanatieke fan bent).
Ja, je kan een 5 deurs versie kiezen en de stoelen iets verder naar achter schuiven, en extra naar voren als je erin wilt slapen, maar riant wordt het niet. Bij een Defender HardTop is de slaap-lengte achter het normale schot zelfs zodanig "beperkt" dat je vanaf ± 1,80 aan de grens zit.
Groeten MarcS
-
Roger B.
Wat nog een optie kan zijn, is wat ik bij de p38 ook van plan ben.... tentje maken tussen beide achterkleppen dan heb je de lengte van de achterklep aan extra liglengte.
He Marc...bij hem is defenderrijden vanwege de lengte geen optie .... maar als ik zeg dat ik er geen 400-800km per dag snelweg in wil moeten rijden ( 1m88) is dat onzin
He Marc...bij hem is defenderrijden vanwege de lengte geen optie .... maar als ik zeg dat ik er geen 400-800km per dag snelweg in wil moeten rijden ( 1m88) is dat onzin
gone
Roger B. schreef:Wat nog een optie kan zijn, is wat ik bij de p38 ook van plan ben.... tentje maken tussen beide achterkleppen dan heb je de lengte van de achterklep aan extra liglengte.
Ik heb op de 130 een rails boven de achterklep zitten waar ik een tentje aan vast maak dmv een pees, loopt er gelijk geen water naar binnen. Boven zijde tentje steekt een halve meter voorbij de klep en loopt dan schuin af, voordeel dat je dan ook gewoon beschut kan omkleden achter de auto.
Groet Ron
Ps: gebruik dus 2 tentstokken met scheerlijn.
110-Td5 X-tech 2006
op de prik wordt een imp. plus daktent voor een D 3 aangeboden.
groet Ron
groet Ron
110-Td5 X-tech 2006