Hoor ik in het nieuws Lentrover over de kop 9 gewonden ...
Zoek ik op Land Rover over de kop krijg ik het LRCH forum en koppakking vervangen ...
Maar goed, hier het niet zo goede nieuws:
http://nos.nl/artikel/2112148-auto-slaa ... ewond.html
http://www.studio040.nl/nieuws/37124-la ... p-a67.html
http://www.dichtbij.nl/eindhoven/112/ar ... fotos.aspx
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/9-gewo ... -1.6120700
Groeten MarcS
PS Dit: http://www.autowereld.com/nieuws/autoni ... ver-de-kop gaat dus niet over het ongeluk
LandRover over de kop 19-06-2016
Re: LandRover over de kop 19-06-2016
Heftig.Hoop dat t weer goed komt met ze. Waren die mensen naar de vaderdag rit geweest?
-
Landmarcs
Tja ... je kan ook zeggen dat het meevalt ...
Een Defender (of is het een oudere 110 ?) is bepaald niet de meest degelijke auto, de bovenhelft is als je het zo ziet nauwelijks meer als bordkarton.
Als de auto dan meermaals over de kop gaat en afgeladen is met 9 mensen en er "slechts" sprake is van gewonden dan valt het toch een beetje mee met dat "bordkarton".
Over de oorzaak van het ongeval wordt alleen genoemd dat de auto eerst de vangrail had geraakt Dat kan natuurlijk gewoon een stuurfout zijn. De Defender(oïden) zijn evenwel ook heel erg gevoelig voor een extra duwtje, zeker als het gaat om hogere snelheden, eventueel in combinatie met een bocht en/of gladheid. Verliest de auto z'n normale grip en "gaat ie" onverwacht dan is er geen houwen aan en gaat ie voor je er erg in heb alle kanten op.
Groeten MarcS
Een Defender (of is het een oudere 110 ?) is bepaald niet de meest degelijke auto, de bovenhelft is als je het zo ziet nauwelijks meer als bordkarton.
Als de auto dan meermaals over de kop gaat en afgeladen is met 9 mensen en er "slechts" sprake is van gewonden dan valt het toch een beetje mee met dat "bordkarton".
Over de oorzaak van het ongeval wordt alleen genoemd dat de auto eerst de vangrail had geraakt Dat kan natuurlijk gewoon een stuurfout zijn. De Defender(oïden) zijn evenwel ook heel erg gevoelig voor een extra duwtje, zeker als het gaat om hogere snelheden, eventueel in combinatie met een bocht en/of gladheid. Verliest de auto z'n normale grip en "gaat ie" onverwacht dan is er geen houwen aan en gaat ie voor je er erg in heb alle kanten op.
Groeten MarcS
Als je niet al te vaak door die bocht bij De Hogt rijd is het niet moeilijk om je daar te vergissen. Ben er met de 130 ook wel eens driftend doorheen gekomen. Waardoor die nou ineens begon te glijden weet ik nog steeds niet maar er heeft waarschijnlijk wat op de wge gelegen dat ik niet gezien heb.
Hoe dan ook, het is niet de fijnste bocht.
En slechts gewonden zegt mij helemaal niks. Levenslang last houden van een ongeluk (in welke mate dan ook, neef van m'n vrouw zit met een hoge dwarsleasie in een rolstoel..) is ook meer dan ernstig........
Hoe dan ook, het is niet de fijnste bocht.
En slechts gewonden zegt mij helemaal niks. Levenslang last houden van een ongeluk (in welke mate dan ook, neef van m'n vrouw zit met een hoge dwarsleasie in een rolstoel..) is ook meer dan ernstig........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
Landmarcs schreef:Een Defender (of is het een oudere 110 ?)
Een Td5, de motorkap bekijkend.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Edward schreef:En slechts gewonden zegt mij helemaal niks. Levenslang last houden van een ongeluk (in welke mate dan ook, neef van m'n vrouw zit met een hoge dwarsleasie in een rolstoel..) is ook meer dan ernstig........
Edward,
Ik doelde erop dat het mij "meevalt" hoe een en ander is afgelopen gezien de opmerking "meermaals over de kop" en dat met 9 inzittenden.
Die 9 zitten lang niet allemaal op de "beste" plekken als je het qua veiligheid bekijkt. Ik hoop dat ze er alle 9 uiteindelijk een beetje netjes uitkomen, en vooral niet teveel aan overhouden.
Ik ben eenmaal op mijn gepoetste kant geland, en wat mij betreft was dat tweemaal, nl de eerste en de laatste keer, ofwel voor mij zelfs eenmaal teveel ... en ik kwam er letterlijk en figuurlijk zonder kleerscheuren en alleen wat ondersteboven vanaf.
Daarna, 5 jaar later, werd ik op de fiets tegen de vlakte gereden en daar heb ik blijvende schade aan over gehouden. Gelukkig is er goed mee te leven, en onvergelijkbaar met een dwarsleasie, maar blijvend is levenslang. Bij mijn tweede chirurgisch-consult zei ik vrolijk: mooi dat me dit niet 20-30 jaar eerder is overkomen, heb ik er mooi 20-30 jaar minder last van. De (letsel)schadevergoeding is een leuk bedrag, maar het maakt nooit alles goed, dus hoe leuk de schadevergoeding ook is, je wordt er nooit echt beter van, en dus ook maar beperkt vrolijk .... als ik kon kiezen dan geldt ook hier: liever geen ongelukken.
Groeten MarcS
PS Als het een Td5 was dan is het extra zonde.