Zwitserland "tous chemins"

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Landmarcs

Zwitserland "tous chemins"

Berichtdoor Landmarcs » 10 Jun 2016, 19:29

Dag Allemaal,

Zwitserland staat - in ieder geval bij mij - nu niet echt bekend als een "wild" land (ik blijf er een koekoeksklokkengevoel bij hebben, en land dat al eeuwen geen oorlog heeft gekend en zich dus opwindt over zaken die de opwinding niet waard zijn).

Anyway, nog maar 5 dagen geleden was ik even in Zwitserland en maakte daarbij een semi-toeristisch ommetje (ik ga jullie niet verder vermoeien met mijn ongewone passies). Mijn ommetje bracht me in Solothurn (er was net een stevige hoos/donderbui boven Biel/Bienne geweest dus was het de vraag wat ik er deed), voorbij Solothurn hield mijn kaart op dus weer terug naar de franstalige wereld was er een zo te zien interessante pasweg: via Weissenstein. Eenmaal bij de voet van deze pasweg aangeland trof ik een rood stoplicht .... en een bord dat aangaf dat ik die zondag nog wel even kon wachten (want op zondagen overdag gesloten voor motorverkeer). Goede raad kost weinig, dwz. een blik op de (fiets)kaart ... en er blijkt een alternatieve weg te zijn via Althüsli. En tot mijn verbazing is deze route niet afgesloten en bovendien een wel zo plezante "tous chemins" route, een zand en grindweg (wel heel netjes) die heel snel naar grote hoogten gaat, mooie uitzichten geeft (vooral met onweers-weer) en die bovendien ondanks de zondag heel rustig.

Kijk hier: https://www.google.nl/maps/dir/4500+Sol ... 782749!3e0 voor de Google-Maps-representatie.
Uhhh ... foutje, de "juiste" door mij gereden route was: https://www.google.nl/maps/dir/4500+Sol ... 782749!3e0 het afstekertje dat de eerdere Google-route toont was als ik het daarboven goed zag niet open voor auto's.

Althuesli.jpg

Groeten MarcS

Terug naar “Reizen”