Zwart uiteraard aan massa (carrosserie of chassis) en voor rood zijn meerdere optie's mogelijk: (rood koppelen aan)
-Wit (zonder extra steunkleur) is bij Land Rover via het contactslot geschakeld
maar niet gezekerd. Bij gebruik (aftakking) dus een zwevende zekering plaatsen in de rode draad (zo dicht mogelijk bij de aftakking).
-Groen (zonder extra steunkleur) is gezekerd (zekeringenkastje) en via contactslot geschakeld.
-Bij de bedrading van het rechter achterlicht / knipperlicht zit een paarse draad, dit is een constante stroomdraad (
dus ook stroom wanneer het contact uit staat) die gezekerd is (één van de zekeringen in het zekeringenkastje bij de versnellingspook). Hier is ook een mogelijkheid om de massa aan te sluiten. Daar heeft de vorige eigenaar van mijn 110 een sigarettenaansteker laten plaatsen.

Je zou ook nog kunnen overwegen om rechtstreeks vanaf de accu de extra sigarettenaansteker te voeden, dan belast je de standaard bedrading niet (extra). Weer met een zwevende zekering in de rode draad en dan gebruikmakend van een schakelrelais, waarbij je het relais inschakelt middels een draad die je ergens vanaf een groene draad aftakt.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht