voorliefde voor het merk maar ook realistische blik

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Ron63

voorliefde voor het merk maar ook realistische blik

Berichtdoor Ron63 » 31 Mei 2016, 14:05

Roger B. schreef:
Ron63 schreef: nog een voordeel mocht je de wagen ooit zat zijn dan is de groep kopers groter (maar dit zal wel niet zo snel gebeuren als je hem eenmaal hebt;))

Groet Ron

Nou....ik ken zat lui die hun defender nog voor de garantie voorbij was er heel snel uitgetrapt hebben

Ja jij wel :roll:
110-Td5 X-tech 2006

Roger B.

Re: Welke land rover heeft standaard 3 voorstoelen?

Berichtdoor Roger B. » 31 Mei 2016, 17:12

Ja..ik ken mensen die zo'n defender aanschaften en verwachtten een auto gekocht te hebben met de kwaliteit van een auto van 80 mille.....dat viel tegen...en aangezien het geen land rover fanaten waren, maar gewoon mensen die een geinig modelletje kochten.... en het ding boven gemiddeld vaak wel iets had dat niet goed was werd ie er dan dus snel weer uitgetrapt tegen de tijd dat ie geld zou gaan kosten omdat de garantie voorbij was ... (overigens ken ik ook mensen die andere types land rover om diezelfde reden voor het eind van de garantie wegdoen)
gone

2aatje

Berichtdoor 2aatje » 31 Mei 2016, 17:26

Haha, wat dat betreft is Ron63 altijd erg eerlijk geweest tegen mij. 'Ik zet er een stuurdemper op, anders zit je bij de buren al in de sloot'. 'Je vindt 'm leuk of je zet 'm over een maand in de verkoop'. Weet niet hoe het met nieuwe 'Landrovers' is, die lijken best chique, maar een Series koop je niet als je er over nadenkt, of als je van je geld houdt.

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 01 Jun 2016, 08:07

Als ik sommige reacties hier lees lijkt het wel of ik op het Toyota Landcruiser forum zit :?

"Een Series koop je niet als je er over nadenkt, of als je van je geld houdt"

"Eruit getrapt vanwege kwaliteit van een geinig modelletje"

Ten eerste: Er zijn massa's mensen die een Series prachtig vinden en genieten van elke kilometer die ze er in rijden. Maar blijkbaar zijn dit allemaal domme, onnadenkende, geldverkwistende idioten.

Ten tweede: Mensen die een ton neerleggen voor een "geinig modelletje" zonder vooraf onderzoek te hebben gedaan, hebben andere problemen mijns inziens. Wat mij betreft zijn dat de domme, onnadenkende, geldverkwistende idioten.

Persoonlijk zou ik het geweldig vinden als de negatieve toon die vaak op dit forum is te bespeuren zou verdwijnen, misschien dat er dan weer wat meer leven in komt.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Jun 2016, 12:08

:o sorry.... een defender en een series (en eigenlijk elk type Land Rover) zijn fantastisch.... je hebt er nooit problemen mee. Gewoon op zijn tijd olie en een filtertje en nooit zorgen. Het zijn supercomfortabele auto's waar je met gemak in een ruk naar zuidfrankrijk rijdt met je gezinnetje om daar fris als een hoentje uit te stappen...

KOM OP ZEG.... wat is er mis met een andere mening dan het haleluja ophemelen van een antiek produkt van matige kwaliteit dat een gigantische berg charme heeft......maar niet veel meer dan dat?

Land Rovers vragen bovengemiddeld aandacht en (dus) geld voor onderhoud. Als je dat er voor over hebt omdat je een klik met het merk of type hebt is dat prima.... heb je dat niet dan is het tamelijk snel een auto die te vaak stuk is en te veel onderhoud vraagt. Niet iedereen die een LR koopt is een liefhebber..... ik heb zelfs een vermoeden dat dat voor een groot deel van de "nieuwkopers" opgaat.

Hetzelfde geldt voor defenders en series... heb je er niks mee (zoals het personeel van een kennis die er 4 in zijn bedrijf heeft rijden) dan klaag je steen en been over het ding ondat het laawaaiig is en je er voor geen meter in zit en het waardeloos rijdt... ben je een ontzettend liefhebber dan bestaat er niks dat op welk vlak dan ook kan tippen aan het genot van rijden in een defender....

Zoveel mensen zoveel voorkeuren zoveel meningen... maar waarom dan alleen het haleluja verhaal verteld zou mogen worden ontgaat me.... moeten dan ook alle technische topics opgeschoond worden en allen problemen en defecten gewist?
gone

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 01 Jun 2016, 14:26

Roger B. schreef::o sorry.... een defender en een series (en eigenlijk elk type Land Rover) zijn fantastisch.... je hebt er nooit problemen mee. Gewoon op zijn tijd olie en een filtertje en nooit zorgen. Het zijn supercomfortabele auto's waar je met gemak in een ruk naar zuidfrankrijk rijdt met je gezinnetje om daar fris als een hoentje uit te stappen...

KOM OP ZEG.... wat is er mis met een andere mening dan het haleluja ophemelen van een antiek produkt van matige kwaliteit dat een gigantische berg charme heeft......maar niet veel meer dan dat?

Land Rovers vragen bovengemiddeld aandacht en (dus) geld voor onderhoud. Als je dat er voor over hebt omdat je een klik met het merk of type hebt is dat prima.... heb je dat niet dan is het tamelijk snel een auto die te vaak stuk is en te veel onderhoud vraagt. Niet iedereen die een LR koopt is een liefhebber..... ik heb zelfs een vermoeden dat dat voor een groot deel van de "nieuwkopers" opgaat.

Hetzelfde geldt voor defenders en series... heb je er niks mee (zoals het personeel van een kennis die er 4 in zijn bedrijf heeft rijden) dan klaag je steen en been over het ding ondat het laawaaiig is en je er voor geen meter in zit en het waardeloos rijdt... ben je een ontzettend liefhebber dan bestaat er niks dat op welk vlak dan ook kan tippen aan het genot van rijden in een defender....

Zoveel mensen zoveel voorkeuren zoveel meningen... maar waarom dan alleen het haleluja verhaal verteld zou mogen worden ontgaat me.... moeten dan ook alle technische topics opgeschoond worden en allen problemen en defecten gewist?

En daar gaan we weer. Iemand is het niet eens met ZKH RogerB en alle nuance verdwijnt. Ik heb het er niet over dat een Defender de beste auto ooit gemaakt is, het gaat mij er om dat een groep mensen die gek zijn op hun Series als randdebiel weggezet worden, en dat ik jou nog nooit 1 positief woord heb horen zeggen over een Defender.
Wanneer gaat het eens tot je doordringen dat er ook mensen zijn die daar geen problemen mee hebben. Die niet lopen te zeiken over de prijs van tweedehands Defenders. Die de beroerde bouwkwaliteit een charme vinden ipv een dagelijkse ergernis. Leer nou eens dat er mensen zijn die een eigen mening daarover hebben en die zich kapot ergeren aan jouw negatieve geblaat.

Marc
110CS TD5 uit 2002

2aatje

Berichtdoor 2aatje » 01 Jun 2016, 16:57

Hallo he, kan het ook wat minder? Het lijkt wel of we het hier over de mos...s of dhr. Wi...rs of Sy...na Si..ons hebben zeg. Zeiken, geblaat... We hebben het hier over een hobby, een blok ijzer van 2 ton, waar je veel rijplezier van kan hebben, maar waar geen enkele vering in zit. Wat kan het mij nou schelen of het een defender of een series is, wat misschien is het wel een Kia. Wil je een ander beledigen met zijn hobby? Ga dan langs de lijn staan als je zoon voetbalt.

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 01 Jun 2016, 19:25

2aatje schreef: maar een Series koop je niet als je er over nadenkt, of als je van je geld houdt.

Ik ben niet degene die anderen beledigt met zijn hobby, ik neem het juist op voor mensen die een Series als hobby hebben!

Marc
110CS TD5 uit 2002

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Jun 2016, 22:30

marcenvon schreef: Leer nou eens dat er mensen zijn die een eigen mening daarover hebben en die zich kapot ergeren aan jouw negatieve geblaat.

Marc

Dat gaat de andere kant net zo op........ :shock: :shock: Of heb jij het alleenrecht op ergernis????

Ik kan me redelijk ergeren aan lui die problemen onder de mat poetsen of "charme" noemen. Ik vind de bouwkwaliteit van een Defender gewoon ver onder de maat voor een wagen die 35K of meer moet kosten. Dat is geen charme voor mij....... En ja, ik weet waar ik het over heb. Na een D1, D2, Range Rover, D2 met daarnaast een 130 300tdi en daarna een 130 Td4 denk ik redelijk wat ervaring te hebben....... :roll: :roll:

Maar nee, kritiek mag niet. Een Def en alle LaRo's zijn geweldig, leuk en fijn....... Daarom is het gehalte Volvo's etc hier ook zo hoog, omdat het allemaal zo betrouwbaar is.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 01 Jun 2016, 23:05

misschien ideetje voor de Mod, ff de laatste stuk of 6, 7 plaatsingen over zetten naar het topic "aan de stamtafel".

Denk dat het daar meer thuis hoort.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Kroeg”