Op het gevaar af in herhaling te treden met dit topic, werd mijn aandacht getrokken door een verhaal over deze filters in het Terrafirma onderdelenboek. Ik heb geen ervaring met K&N filters, maar het principe lijkt mij hetzelfde. Volgens de fabrikant is er tot 20% meer airflow en worden deeltjes vanaf 5 micron tegengehouden door een combinatie van stofwerende olie en een statische lading.
Wat ik mij afvraag, in hoeverre zijn deze filters beter- of gelijk aan het origineel. En is er bijvoorbeeld vermogenswinst te behalen door een betere doorstroming (wordt mee geadverteerd)? Wel vraag ik mij dan af, of dit type filter net zoveel stof etc. tegenhoudt als het standaard filter?
Wie heeft (afgezien van de prijs) positieve, maar ook negatieve ervaringen met dergelijke filters?
Chris
Green Cotton Airfilter
-
Waterrover
- Beheerder
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 08 Mei 2011, 15:49
- Locatie: Zoutkamp
Re: Green Cotton Airfilter
Nou zal het bij een Td5 geen moer uitmaken of ie veel of heel veel lucht krijgt, hij draait toch op een overschot. Ik heb een K&N in de 130 gehad omdat het goedkoper is. Zo'n filter kost hetzelfde als een originele papieren en is gewoon herbruikbaar, dat er minder is om weg te gooien vind ik dan ook weer een voordeel in deze wegwerpwereld. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Green Cotton Airfilter
Aangezien ik in elke flinke regenbui mijn papieren filter aan gort zoog in de D2 ( afgezaagd binnenscherm en spoiler) na het tweede filer op k&n overgestapt.... probleemloos verder gereden.
Je kunt je afvragen hoe grof stof mag zijn om geen schade te veroorzaken in je cilinder .. denk ruim groter dan die 5 micron...
Je kunt je afvragen hoe grof stof mag zijn om geen schade te veroorzaken in je cilinder .. denk ruim groter dan die 5 micron...
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten