Mijn Defender met een 2.5 benzine motor start koud prima maar als hij warm is kan ik de hele accu leeg starten maar dan wil hij niet ook dieselt hij af en toe behoorlijk na. Gebleken is dat mijn dynamo niet al te best is maar dit lijkt mij een probleem met de benzine toevoer of zo.
Is er iemand bekend met dit probleem en waar moet ik zou moeten zoeken?
Ik ben inmiddels bezig met de koolborstels van de dynamo te vervangen.
Groetjes
Bert
Ninety 2,5 benzine 1986: warm slecht starten
Re: warm slecht starten
Beste Bertus,
er zijn niet heel veel gebruiksregels, maar die paar die er zijn zien we graag ook gebruikt worden: zoals de titel voorschriften
Uit je voorsteltopic haal ik dat je "Defender" 30 jaar oud zou zijn, dat zou betekenen van 1986.... Toen bestand de Defender nog niet, die naam is pas in 89 geïntroduceerd. Het gaat dan dus om een ninety, oneten of 127.
Ik heb je topictitel aangepast, mocht er iets niet juist zijn, dan kun je je eerste bericht bewerken om het aan te passen.
er zijn niet heel veel gebruiksregels, maar die paar die er zijn zien we graag ook gebruikt worden: zoals de titel voorschriften
Uit je voorsteltopic haal ik dat je "Defender" 30 jaar oud zou zijn, dat zou betekenen van 1986.... Toen bestand de Defender nog niet, die naam is pas in 89 geïntroduceerd. Het gaat dan dus om een ninety, oneten of 127.
Ik heb je topictitel aangepast, mocht er iets niet juist zijn, dan kun je je eerste bericht bewerken om het aan te passen.
Ik ben moderator-af.
-
Roger B.
Re: Ninety 2,5 benzine 1986: warm slecht starten
ik gok op "vapourlock" . Als ik me niet vergis zitten de carburateur en inlaatspruitstuk pal bovenop het uitlaatspruitstuk waardoor de hitte gemakkelijk zorgt voor verdampen van de benzine in de carburateur en leding erheen waardoor ie (te weinig of) geen benzine krijgt bij warme start
gone
- roelof soeteman
Vapourlock klinkt inderdaad aannemelijk, mijn series 3 met 2,25L benzine heeft er ook last van. Erger geworden sinds ik de motorkap geisoleerd heb en na de revisie de benzineslang naar de originele plek heb terug gebracht. Overweeg nu om die weer verder "buitenom" te leggen. Bij een S3 loopt die origineel pal langs de cylinderkop.
Nadieselen kan verschillende redenen hebben. Een te rijk stationair mengsel kan nadieselen veroorzaken, net als een te hete (oftewel verkeerde) bougie ook. Kan ook veroorzaakt worden door koolafzetting op de zuiger die nagloeit.
Nadieselen kan verschillende redenen hebben. Een te rijk stationair mengsel kan nadieselen veroorzaken, net als een te hete (oftewel verkeerde) bougie ook. Kan ook veroorzaakt worden door koolafzetting op de zuiger die nagloeit.
Land Rover Series 3 SWB '79
Heren, mijn dank is groot. maar wat kan ik er aan doen? De ANWB heeft me al een paar keer moeten redden omdat ik mijn accu had leeggestart.
Liever heb ik een oplossing van blijvender aard.
Groet
Bertus
Liever heb ik een oplossing van blijvender aard.
Groet
Bertus
Geen hands-on ervaring mee, maar volgens het wph zou er een inlet manifold heat shield moeten zitten. Dat schijnt er echter vaker niet dan wel te zitten. Al betwijfel ik, gezien de plaats waar die zit, of dat echt grote invloed heeft. Je zou met wat inventiviteit ook zelf wat (beters?) kunnen knutselen...

Part.no. 587095.
Edit: zie nu dat het een Ninety 2,5 l betreft ipv een Series. Principe hetzelfde, ziet er iets anders uit.
Part.no. ERC8712 (nr. 29)

Part.no. 587095.
Edit: zie nu dat het een Ninety 2,5 l betreft ipv een Series. Principe hetzelfde, ziet er iets anders uit.
Part.no. ERC8712 (nr. 29)

Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Roger B.
Items 5 en 7 worden weleens dubbel of van beter isolerend materiaal gemonteerd om de carburateur te proberen minder warmte op te laten nemen, verder zoals Roelof aangaf de brandstof toevoer leiding anders leggen. wellicht een hitteschild tussen in- en uitlaatmanifold fabriceren
gone
- Erik Peters
En de brandstofleiding voorzien van isolatie.
Ook helpt het opvoeren van de brandstofdruk, door te zorgen dat de zuigleiding in/uit de tank weinig weerstand geeft, een volle tank kan ook helpen (minder debiet) waardoor een iets hogere druk kan worden geleverd en dus minder snel dampbellen benzine ontstaan.
Eventueel een elektrisch brandstofopvoerpompje monteren.
Groet,
Erik.
Ook helpt het opvoeren van de brandstofdruk, door te zorgen dat de zuigleiding in/uit de tank weinig weerstand geeft, een volle tank kan ook helpen (minder debiet) waardoor een iets hogere druk kan worden geleverd en dus minder snel dampbellen benzine ontstaan.
Eventueel een elektrisch brandstofopvoerpompje monteren.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Ik heb de benzineleiding anders gelegd en geisoleerd. het is een stuk beter geworden maar nog niet goed. veel kleine stukjes rijden moet ik maar niet doen want dan trek ik de accu alsnog leeg.
Wel alvast bedankt voor de tips. ik ben een eind verder.
Groet
Bertus
Wel alvast bedankt voor de tips. ik ben een eind verder.
Groet
Bertus