Def 300tdi vette turbo

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
tinus

Def 300tdi vette turbo

Berichtdoor tinus » 24 Mei 2016, 20:35

Ik heb een 300tdi defender en laatst de slang naar de intercooler losgehaald om zo wat makkelijker bij de uitlaat te komen. De slang was aan de binnenkant best vet van olie, de slang die naar het luchtfilter gaat trouwens ook. Het lijkt erop dat de turbo wat olie lekt. Is het normaal of moet dit gewoon droog zijn? Turbofan voelt verder goed, geen speling.
Martin

Moderator schreef:Aangezien je een technische vraag stelt.... en dit topic in "Rovertjes, aangeboden" stond, het topic maar even verplaatst en de titel aangepast met model en motortype

Roger B.

Re: Def 300tdi vette turbo

Berichtdoor Roger B. » 24 Mei 2016, 23:01

carterontluchting blaast olie in de luchtinlaat en (dus) door de compressorzijde van de turbo en zo verder door de intercooler. Tot op zekere hoogte normaal, hoeveel olie mis je op hoeveel km?
gone

conny

Berichtdoor conny » 25 Mei 2016, 11:38

Had ik laatst bij mijn Td5 ook gezien; als reactie de carterontluchting buiten langs in een potje gedaan (net als vroeger). ;) Nanocom staat op dashboard en wat blijkt? Temperatuur een heel stuk koeler, blijkbaar warmt die carterontluchting toch de boel flink op.

Staat nu in testfase, eens kijken wat er gebeurt bij zomerse omstandigheden.

tinus

Berichtdoor tinus » 25 Mei 2016, 21:02

ik mis meer olie door lekkage denk, maar het is niet idioot veel. Maar er mag dus wel wat vettigheid liggen begrijp ik.
Bedankt,
Martin

Terug naar “Techniek”