1983 - 110 HCPU Sissen rembekrachtiger, Lekje??

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Krijger

1983 - 110 HCPU Sissen rembekrachtiger, Lekje??

Berichtdoor Krijger » 22 Mei 2016, 18:38

Hallo allemaal,

Op het moment dat de motor van mijn Land Rover ('83 defender HCPU) draait, hoor ik binnenin de cabine een sissend geluid vanuit mijn rembekrachtiger komen, het is alleen in de cabine te horen, want onder de kap buldert de motor zelf er overheen :D , dus echt duidelijk horen waar het precies vandaan komt is lastig. Maar in ieder geval zijn alle vacuüm slangen nagelopen, en hier is niets lek.
Maar het grappige is dat als ik de rem een heel klein beetje induw, dus net door het eerste stukje vrije slag (speling) heen, dan stopt het sissen onmiddellijk.. Nu is mijn vraag: moet de rembekrachtiger vervangen worden, of maakt dit niets uit? Remmen doet mijn laro prima, alleen is een vacuümlek natuurlijk nooit voordelig voor de prestaties van je motor....

Iemand enig idee?

Roger B.

Re: 1983 - 110 HCPU Sissen rembekrachtiger, Lekje??

Berichtdoor Roger B. » 23 Mei 2016, 08:21

ja, het is een lekje, en dat zal ooit erger worden en merkbaar je bekrachtiging verminderen,

Ik weet niet wat voor motor je hebt, maar zeker bij een diesel zul jij nul komma nul effect merken op de prestaties van je motor bij een lek in je vacuumsysteem. bij een benzine kan het wel enig effect hebben, maar als dat echt merkbaar wordt zal het ook merkbaar zijn in je bekrachtiging
gone

Krijger

Re: 1983 - 110 HCPU Sissen rembekrachtiger, Lekje??

Berichtdoor Krijger » 23 Mei 2016, 18:23

Bedankt Roger,

Dan bestel ik meteen een nieuwe, zoveel werk is het volgens mij toch niet!

Terug naar “Techniek”