Hallo allemaal .....

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Freelandermans Td4

Hallo allemaal .....

Berichtdoor Freelandermans Td4 » 17 Mei 2016, 14:06

Op 1 april (nop...tis geen grap!) kwam mijn lang gekoesterde jongensdroom uit en mocht ik mij een bezitter van een LandRover noemen.
Na lang wikken en wegen en grondig vooronderzoek heb ik besloten een FreeLander Td4 uit 2006 aan te schaffen.
De auto bij een dealer gekocht met 6 maanden BOVAG.

De afgelopen weken al behoorlijk wat kilometers gemaakt om alles goed uit te proberen en ik ben meer dan trots op mijn Td4!!!

Fantastische wegligging op het verharde en ook Off-Road gaat het prima.

Helaas hebben we in Nederland weinig mogelijkheden voor Off-Road dus pak ik iedere kans die er is om modder en zand op te zoeken.

Op 30 april was het genieten op het "4x4 Beach Katwijk" en ook in De Kuil bij IJmuiden hebben wij ons een aantal keer kostelijk vermaakt.
Voor het echte Off-Road (Green-laning) zijn we al twee keer naar het Groot Hertogdom geweest om te ervaren hoe de auto het doet buiten de verharde wegen en op de steile heuvels.

Met de aanschaf van deze auto hoop ik, samen met mijn drie jongens, een gemeenschappelijke interesse gevonden te hebben waar wij samen een hoop plezier uit kunnen halen.

Voor dit jaar heb ik nog een aantal weekendjes in gedachte bij onze oosterburen maar ook Luxemburg en Noord-Frankrijk staan op de "To do List".
In de zomervakantie hoop ik de oversteek te kunnen maken voor een korte vakantie naar Zuid-Engeland en Wales maar op N0.1 staat een Off-Road tocht door de Pyreneeën (hoop volgende zomer)

Wat mij bij de LRCH opviel is het geringe aantal FL-Rijders ....... bij de 4x4 Vakantiebeurs en de dag bij Wezep op 16 januari was geen FL te zien?

Graag zou ik in contact komen met mede FL-rijders die het misschien leuk vinden om ervaringen en tips uit te wisselen.

Op 19 juni doen wij mee met de LRCH-Vaderdagrit en hoop jullie te ontmoeten.

Groet,

Patrick Wagemans
Den Haag

VeeTee

Re: Hallo allemaal .....

Berichtdoor VeeTee » 17 Mei 2016, 17:48

Welkom! Een goede keuze, de Freelander (inmiddels een "Heritage vehicle"), is een fijne auto, en de TD4 een zeer betrouwbare motor (uit de BMW stal).
Wij hebben ook een Freelander TD4, maar (zoals waarschijnlijk bij de meesten) maakt deze maar heel weing off-road kilometers, daar gebruiken we bij voorkeur de Defender voor. Toch is de Freelander heel capabel in het terrein - en heel vaak ondergewaardeerd, als je een beetje uitkijkt met benodigde hoogte (bodemvrijheid) kun je een heel end komen.
Vooral in de UK (Wales) zijn gelukkig nog heel veel greenlane mogelijkheden waar je met Freelander uitstekend van kan genieten!
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Houston

Berichtdoor Houston » 17 Mei 2016, 19:08

Welkom!
Ik heb ook eerst 10 jaar Freelander gereden, voor ik de Defender aanschafte. De freelander is er echter nog en rij ik ook graag in hoor!

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Freelandermans Td4

Berichtdoor Freelandermans Td4 » 21 Jun 2016, 16:02

VeeTee schreef:Welkom! Een goede keuze, de Freelander (inmiddels een "Heritage vehicle"), is een fijne auto, en de TD4 een zeer betrouwbare motor (uit de BMW stal).
Wij hebben ook een Freelander TD4, maar (zoals waarschijnlijk bij de meesten) maakt deze maar heel weing off-road kilometers, daar gebruiken we bij voorkeur de Defender voor. Toch is de Freelander heel capabel in het terrein - en heel vaak ondergewaardeerd, als je een beetje uitkijkt met benodigde hoogte (bodemvrijheid) kun je een heel end komen.
Vooral in de UK (Wales) zijn gelukkig nog heel veel greenlane mogelijkheden waar je met Freelander uitstekend van kan genieten!

Dank je voor je reactie.

wat mij opvalt is dat er binnen de LRCH niet veel leden een Freelander bezitten...jammer want de auto bied veel mogelijkheden.

Groet,

Patrick

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Jun 2016, 17:27

Freelandermans Td4 schreef:wat mij opvalt is dat er binnen de LRCH niet veel leden een Freelander bezitten...jammer want de auto biedt veel mogelijkheden.

Ik denk dat bijvoorbeeld al die (of minstens velen van de) Defender-rijders het niet jammer vinden ... :D :D
Zonet weer op pad (nu ja het was meer het schip in) geweest met een FL2 rijder, en hij liebaugelt steeds weer naar mijn Defender.

Groeten MarcS

roelof soeteman

Berichtdoor roelof soeteman » 21 Jun 2016, 23:52

Ik denk dat bijvoorbeeld al die (of minstens velen van de) Defender-rijders het niet jammer vinden ... :D :D

Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, en ik ben ook geen Defender rijder natuurlijk. Maar ik zie altijd graag een Freelander waarvan de eigenaar ook het terrein in durft. Ik heb met heel veel plezier terrein gereden met de mijne en veelal veel mensen verbaasd met de capaciteiten van een Freelander (Ik geef toe, die van mij was niet helemaal standaard meer) De Series 3 kwam alleen in mijn leven omdat er een leaseauto bij kwam in de verzameling op de stoep, anders had ik nu waarschijnlijk nog steeds in de freelander gereden. Dat er weinig Freelanders bij de activiteiten zijn is denk ik omdat veel van de freelander rijders niet zozeer voor de freelander kiezen omdat het een land rover is, maar omdat ze gewoon de auto mooi en of praktisch vinden.

De freelander is trouwens een heerlijke auto waarmee je heel erg leuk terrein kan rijden. Tuurlijk kan de Freelander zonder lage gearing en mindere bodemvrijheid niet wat een Series/Defender/Discovery/Range Rover allemaal kan, maar dat betekend niet dat je minder lol hebt! Na de evenementen kan je dan ook nog eens al die rijdende tuinhuisjes uitlachen als jij wel met 130 comfortabel en stil naar huis rijdt :lol:
Land Rover Series 3 SWB '79

Edward

Berichtdoor Edward » 22 Jun 2016, 01:08

Landmarcs schreef:Ik denk dat bijvoorbeeld al die (of minstens velen van de) Defender-rijders het niet jammer vinden ...

Wat mij opvalt is dat vooral Defender rijders het nodig hebben om andere Laro modellen te bashen. :shock: :shock:

Terwijl al jaren de juist de Defender de minst presterende LaRo is op off road vlak...... Gevalletje compensatiedrang zullen we maar zeggen.

Ik heb jaren een Def naast een D2 gereden en slechts in een enkel geval deed de D2 voor de Def onder......

Ook een Freelander is hopeloos onderwaardeert door de zgn "hardcore" off roaders maar met goede banden en een goede bestuurder (m/v) iseen Freelander een geweldig voertuig! :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Jun 2016, 10:11

Nu is het vooral jammer dat mijn woorden als "bashen" gelezen worden.

Ik wou alleen verwoorden dat er (ondanks alle bezwaren) de Defender kennelijk iets "heeft" waardoor hele volksstammen er mee "weglopen".
Ik zeg ook tegen iedereen die "liebaugelt" naar een Defender dat ze er ook een moeten kopen .... maar alléén als ze het héél zeker weten.
Zelf heb ik dat niet gedaan, maar ik had me wel goed ingelezen etc. .... te vaak is de aankoop toch een onoverwogen bevlieging.

O ja, ik heb de Defender niet vanwege prestatie- of compensatie-drang. Of het "de beste" is kan me niet veel schelen, dwz het is de beste voor mij, voor mij levert ie al 16 jaar ongeveer wat ik verwacht, en dat tegen voor mij acceptabele kosten (dus maar een beetje te duur). En het belangrijkste: ik heb er zelf genoeg pret van.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”