Heeft iemand enig idee waardoor het oranje motorwaarschuwingslampje geactiveerd wordt?
Even uitlezen is er niet bij; mijn Rovacom wil wel met de TD5 praten, maar niet met de Puma.
Ik kan me niet voorstellen dat er iets mis is, maar lastig is het wel; hij begrenst de toeren nu bij 3000.
motorcontrolelampje Puma 2.2 Def 110
-
Roger B.
Re: motorcontrolelampje Puma 2.2 Def 110
MIL lampje gaat aan als het management een fout constateert, om te weten welke fout zul je toch moeten uitlezen... (of de waarden die elke sensor produceert moeten meten en weten of je dan iets meet dat in "het normale bereik" zit..
gone
Voor deze reactie was ik dus al bang. Ik had lichte hoop op een standaardstorinkje dat iedereen zou herkennen.
Uitlezen dus; zie mijn bijdrage op het item van Adriaan in de "kroeg"; ik ken een Land Rover dealer waar ik zeer tevreden over ben; die zit wel 550 km verderop. Met de motor in de noodloop wordt dat niets..
Toch dank voor de reactie, Roger.
Uitlezen dus; zie mijn bijdrage op het item van Adriaan in de "kroeg"; ik ken een Land Rover dealer waar ik zeer tevreden over ben; die zit wel 550 km verderop. Met de motor in de noodloop wordt dat niets..
Toch dank voor de reactie, Roger.
ik doe het met zo'n cheap a.. dongletje in de odbc poort en mijn iphone, werkt redelijk. Woon in het midden van 't land en je mag 'm best even lenen.
grts
grts
Defender Puma 110, 2.4
Sympathiek aangeboden Gertjand, dank! Maar ik woon in Portugal.
Ik probeer Blackbox te vragen of ze PUMA-software leveren voor hun Rovacom Lite, die ik voor de TD5 gebruik; tot op heden geen reactie.
Ik probeer Blackbox te vragen of ze PUMA-software leveren voor hun Rovacom Lite, die ik voor de TD5 gebruik; tot op heden geen reactie.
okido. succes dan
Verkopen ze dit nergens in Portugal:
https://obdwarenhuis.nl/obd2-bluetooth- ... GwodsEIL1Q
Verkopen ze dit nergens in Portugal:
https://obdwarenhuis.nl/obd2-bluetooth- ... GwodsEIL1Q
Defender Puma 110, 2.4
-
Roger B.
Ik heb goede ervaringen met responstijd van BBS.. 's avonds mailen, volgende ochtend voor 10.00 antwoord in je mailbox
gone
- JoostKenya
En wat gebeurt er wanneer je de accupool losmaakt, een minuutje of 10 wacht en daarna weer vastmaakt?
Gaat de fout dan toevallig weg?
Het is het proberen waard, geen garantie.
Gaat de fout dan toevallig weg?
Het is het proberen waard, geen garantie.
Nee, de accutruc werkte niet; toch bedankt voor het meedenken, Joost.
Mijn FIAT-rijdende buurvrouw herkende het probleem direct en wist de oplossing: niet uitsluitend goedkope diesel tanken bij de supermarkt, maar af en toe een tank premium diesel leegrijden. Het proberen waard; volgetankt met premium diesel en de brandstoffilterpatroon vervangen. De storing was even weg, maar snel weer terug.
Dus nu uitlezen. Blackbox kwam inmiddels met offertes voor Rovacom software of een complete Nanocom; even duur overigens.
Maar welke sensor zou kunnen reageren op slechte diesel???
Mijn FIAT-rijdende buurvrouw herkende het probleem direct en wist de oplossing: niet uitsluitend goedkope diesel tanken bij de supermarkt, maar af en toe een tank premium diesel leegrijden. Het proberen waard; volgetankt met premium diesel en de brandstoffilterpatroon vervangen. De storing was even weg, maar snel weer terug.
Dus nu uitlezen. Blackbox kwam inmiddels met offertes voor Rovacom software of een complete Nanocom; even duur overigens.
Maar welke sensor zou kunnen reageren op slechte diesel???
Meen je het nu echt ?
Is het zo slecht gesteld met de Defenders dat ze bij een beetje minder goede diesel al in een storing gaan ?
En dat...voor een auto die in alle uithoeken van de wereld zou moeten kunnen rijden
Is het zo slecht gesteld met de Defenders dat ze bij een beetje minder goede diesel al in een storing gaan ?
En dat...voor een auto die in alle uithoeken van de wereld zou moeten kunnen rijden