van 1 van de sitebars van mijn 110 begint op het einde de coating (of wat het is) los te laten waardoor er inmiddels ook roest is ontstaan.
Weet iemand hoe ik dat het beste kan behandelen?
Behandeling roest op sidebars?
-
Roger B.
Re: Behandeling roest op sidebars?
stralen verzinken poedercoaten... maar waarschijnlijk straal je er een gat in..... het is al peperkoek voordat het roest
het roest zit al onder de poedercoat en gaat daar lustig verder, dus bijwerken blijft behelpen
het roest zit al onder de poedercoat en gaat daar lustig verder, dus bijwerken blijft behelpen
gone
- leondekkers
gewoon met de slijptol met staalborstel erop. daarna evt opschuren. dan zink fosfaat primer erover. Werkt bij mij perfect. de zink fosfaat primer is bij de "betere" verfwinkels op aanvraag te koop. kost wel wat, maar altijd veel beter dan hammerite.
Nah, ik ben het met Roger eens. Pisbakkenstaal kun je niet verduurzamen. Die dingen roesten meestal vanbinnenuit weg en iedere euro die je eraan besteed is weggegooid geld.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Nah, ik ben het met Roger eens. Pisbakkenstaal kun je niet verduurzamen. Die dingen roesten meestal vanbinnenuit weg en iedere euro die je eraan besteed is weggegooid geld.![]()
'k Zag al eens een koeienvanger voorop een Nixan .... een koeienvanger die alleen nog uit "gevulde" poedercoating bestond, de vulling was niks anders als kruimelige roest. (Da's nog eens wat anders als de spreekwoordelijke peperkoek.)
Poedercoating (en ook van die plastic-dompellak) lijken prachtig maar als de drager niet degelijk is, en liefst degelijk verzinkt, dan is het alleen maar schone schijn -- je hebt dan beter géén coating, dan zie je tenminste het eerlijke (of oneerlijke) materiaal.
Groeten MarcS
Ik heb een set koplamproosters met een zeer slechte poedercoating opgeknapt met een dikke Epoxyhars, dit ging heel goed.
Losse poedercoat verwijderen, vervolgens kaal slijpen, goed ontvetten en weer opbouwen met epoxy waar de poedercoat weg is, dan een beetje zwart spuiten en het kan er weer even tegenaan.
Zoals hier al eerder gezegd werd, helemaal stralen en 'goed' poedercoaten is het mooist, maar dit is een goede quick and dirty oplossing, dan komt er geen vocht en lucht meer bij en zal het in ieder geval niet verder roesten, en daarnaast doet epoxy het heel goed op schoon materiaal, poedercoating is uiteindelijk ook een epoxy-based product...
belangrijker is wellicht zorgen dat het vocht niet van binnenuit komt, hier gaat het vaak mis.
Succes!
Losse poedercoat verwijderen, vervolgens kaal slijpen, goed ontvetten en weer opbouwen met epoxy waar de poedercoat weg is, dan een beetje zwart spuiten en het kan er weer even tegenaan.
Zoals hier al eerder gezegd werd, helemaal stralen en 'goed' poedercoaten is het mooist, maar dit is een goede quick and dirty oplossing, dan komt er geen vocht en lucht meer bij en zal het in ieder geval niet verder roesten, en daarnaast doet epoxy het heel goed op schoon materiaal, poedercoating is uiteindelijk ook een epoxy-based product...
belangrijker is wellicht zorgen dat het vocht niet van binnenuit komt, hier gaat het vaak mis.
Succes!
Mijn treeplanken (of hoe noem je zo wat) van de Range Rover (China kwaliteit - maar ze zijn praktisch) zijn net gestraald en gaan morgen naar Genk het zinkbad in (thermisch verzinken). Volgens mij helpt niets anders op zo'n kwetsbare plek. De wielen smijten het zout in de winter overal tussen.