Voorstellen jcruit

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Jcruit

Voorstellen jcruit

Berichtdoor Jcruit » 27 Mar 2016, 21:38

Ik zal me ook even netjes voorstellen. Sinds vorige week in het bezit van een Discovery 2, TD5. Loop al jaren met de gedacht een Land Rover aan te schaffen, en dan moet het ook maar eens gebeuren :) . Het is natuurlijk al een ouder beestje, net 3 ton gelopen, dus eerst maar eens netjes in orde maken. Als dat lukt en we er vertrouwen in hebben gaan we (gezin met 3 jonge kinderen) er komende zomer 3 weken mee camperen op Corsica. Iemand ervaring met onverhard aldaar?

Interieur ben ik grondig aan het reinigen (alles nog wel heel maar gebruikt), tussenbak lekt een beetje olie dus daar komen nieuwe keerringen en evt pakkingen in (is dat handig onder de auto te doen of beter op de werkbank?). Verder is ie nu gechipt, rijd als een beest, maar de vorige eigenaar heeft wel problemen gehad met kromme spruitstukken en een keer een koppakking, ik overweeg om de originele chip weer terug te zetten. Achter zit de luchtvering er nog op, iemand ervaring of je daar een autoverntiel op kan zetten zodat (mocht te compressor of de regeling falen) je hem onderweg met een externe compressor wel op druk kan zetten? En zo zal ik nog wel wat dingetje tegen gaan komen. Ben zelf redelijk handig, heb ik het verleden een Samurai gehad (en SPOA verhoogd) en rij al jaren motor, oa offroad rally met een zelf verbouwde Honda XR600. Haynes manual is besteld. Daarnaast hebben we nog een Renault Esapce als gezinsauto die ik zelf onderhoud.

Oja, het is een blauwe, 50 mm verhoogd, stalen lierbumper met 9000 ponds lier en mooie 235/85/R16 AT bandjes. Hier een plaatje naast de Duster van mijn broer :lol:
IMG_3463.JPG
Laatst gewijzigd door Jcruit op 27 Mar 2016, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Edward

Re: Voorstellen jcruit

Berichtdoor Edward » 27 Mar 2016, 21:49

Welkom. Een krom spruitstuk heeft weinig met tuning te maken, tenzij het klote gedaan is en je EGT (exhaust gas temperature) veel te hoog is.

De luchtvering wordt veel over geroepen, maar met een dikke 12 jaar ervaring met luchtgeveerde LaRo's durf ik best te zeggen dat dat grote onzin is. Mits goed onderhouden is het systeem van een D2 gewoon bulletproof.

Tussenbak zou ik eronder uit pakken en op de werkbank even helemaal aanpakken. Kun je ook goed controleren of het huis niet uitgeslagen is.

Veel plezier!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 27 Mar 2016, 21:50

Welkom hier :D Veel fijne en veilige km's on én off-road.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

atilgen

Berichtdoor atilgen » 28 Mar 2016, 22:01

Welkom en veel rijplezier met je Disco 2.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 31 Mar 2016, 11:58

Welkom! Da´s wel een heule dure lier zeg!! :lol: :lol:
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Terug naar “Nieuw op het forum”