Vandaag eindelijk de edelbrock conversie kunnen afronden (nog wat leidingwerk doen), maar helaas niet kunnen rijden. Na een aantal maanden stilstand doet de koppeling helemaal niets meer.... Heb de ontluchtingsnippel (wat kom je daar slecht bij..) was losgedraaid, en komt keurig olie uit, en ook reservoir is vol. Ook geen vette schoenen.
Iemand tips? Zag dat de cylinders niet zo duur zijn, maar de master is een crime om te vervangen zag ik op youtube:
https://youtu.be/pdIAzMQabFQ
110 '85 v8 koppeling doet niets meer....
110 '85 v8 koppeling doet niets meer....
Defender 110 V8 1985 LT85 Edelbrock 1404
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: 110 '85 v8 koppeling doet niets meer....
... actually Marcel did a very good job and if you ask my son Matt (who is left handed and also double jointed) it's a piece of piss and changes them from start to finish in 15 minutes.
If you want to do it yourself then as a tip you use the clutch pedal rubber folded in half to hold a ring key onto the lower bolt of the cylinder while you use a 1/4"drive ratchet with 13mm socket.
Rob
If you want to do it yourself then as a tip you use the clutch pedal rubber folded in half to hold a ring key onto the lower bolt of the cylinder while you use a 1/4"drive ratchet with 13mm socket.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: 110 '85 v8 koppeling doet niets meer....
Net even gekeken, en als duifje de koppeling in trapt (ze is sterk
) zie ik het rubberen slangetje iets bewegen, dus dacht ik zal het de slave cilinder zijn.... Die is ook iets makkelijker te vervangen zo te zien.
Dank Rob voor je reactie. I'll let you know if the master is also gone, then you and your son are most welcome
Dank Rob voor je reactie. I'll let you know if the master is also gone, then you and your son are most welcome
Defender 110 V8 1985 LT85 Edelbrock 1404
Re: 110 '85 v8 koppeling doet niets meer....
Het is standaard rommel, dus als de ene kapot is dan zal de andere niet veel beter zijn. Ik doe ze altijd allebei tegelijk, hoef ik maar één keer te ontluchten ipv over twee weken weer om ook de master te doen.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: 110 '85 v8 koppeling doet niets meer....
miloman schreef:Na een aantal maanden stilstand doet de koppeling helemaal niets meer....
Koppeling komt niet vrij?
Dan kan de plaat blijven plakken aan het vliegwiel (of drukgroep). Na lange tijd stilstand wil dat wel eens voorkomen.
Heb ik een paar maal gehad met een 109 en ook met een 110, die een half jaar hadden stilgestaan.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: 110 '85 v8 koppeling doet niets meer....
Erik Peters schreef:miloman schreef:Na een aantal maanden stilstand doet de koppeling helemaal niets meer....
Koppeling komt niet vrij?
Dan kan de plaat blijven plakken aan het vliegwiel (of drukgroep). Na lange tijd stilstand wil dat wel eens voorkomen.
Heb ik een paar maal gehad met een 109 en ook met een 110, die een half jaar hadden stilgestaan.
Groet,
Erik.
Klinkt ook logisch idd Erik. Maar hoe krijg ik'm dan weer los? Heb al even in de versnelling gezet en gestart, maar had ook geen resultaat....
Vandaag wel even het plaatje van de mastercilinder afgeschroefd om even te kijken, maar ziet er netjes en droog uit, en beweegt keurig als de koppeling wordt ingetrapt door mijn duifje
Defender 110 V8 1985 LT85 Edelbrock 1404
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: 110 '85 v8 koppeling doet niets meer....
Tja, dat gaat niet vanzelf.miloman schreef:Erik Peters schreef:miloman schreef:Na een aantal maanden stilstand doet de koppeling helemaal niets meer....
Koppeling komt niet vrij?
Dan kan de plaat blijven plakken aan het vliegwiel (of drukgroep). Na lange tijd stilstand wil dat wel eens voorkomen.
Heb ik een paar maal gehad met een 109 en ook met een 110, die een half jaar hadden stilgestaan.
Groet,
Erik.
Klinkt ook logisch idd Erik. Maar hoe krijg ik'm dan weer los? Heb al even in de versnelling gezet en gestart, maar had ook geen resultaat....
Ik had het geluk dat ik op privé terrein kon rondrijden, met de koppeling ingetrapt, rijdend in de eerste versnelling, afwisselend gasgeven zodat de auto schokt en er dus 'klappen' op de aandrijflijn ontstaan. Bij de 109 destijds schoot ie toen vlot los, maar bij de 110 duurde het wel 10 minuten, de motor was al lekker op temperatuur.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: 110 '85 v8 koppeling doet niets meer....
Vandaag de hoofdcilinder vervangen. Uur geprobeerd om'm er uit te krijgen (incl. huis/pedaal), maar dat ging niet. De simpele truuk is om ook de remcilinder even weg te halen (6 bouten en 2 remleidingen), en dan is het een eitje.... Loshalen/kantelen is niet voldoende, resulteert enkel in een gebroken remlichtschakelaar ....
Alleen even de remmen ook ontluchten straks.
Alleen even de remmen ook ontluchten straks.
Defender 110 V8 1985 LT85 Edelbrock 1404
Re: 110 '85 v8 koppeling doet niets meer....
Ook slave vervangen, maar helaas nog geen werkende koppeling..... Auto is vandaag richting Ede gegaan, kijken wat er nu echt mis is.
/Edit: vandaag de auto weer opgehaald. Koppeling zat idd vast. Cilinders voor niks vervangen
Hopelijk gaat dit niet vaker voorkomen....
/Edit: vandaag de auto weer opgehaald. Koppeling zat idd vast. Cilinders voor niks vervangen
Defender 110 V8 1985 LT85 Edelbrock 1404
-
LatoOneTen
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 12 Jun 2016, 11:01
Re: 110 '85 v8 koppeling doet niets meer....
miloman schreef:Ook slave vervangen, maar helaas nog geen werkende koppeling..... Auto is vandaag richting Ede gegaan, kijken wat er nu echt mis is.
/Edit: vandaag de auto weer opgehaald. Koppeling zat idd vast. Cilinders voor niks vervangenHopelijk gaat dit niet vaker voorkomen....
Vraagje wat hebben ze daar gedaan om ze los te krijgen, alles gedemonteerd?
Ik heb op dit ogenblich waarschijnlijk deze problemen.
Alvast bedankt.
Gr Hans
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten