isuzu 2.8 motor
isuzu 2.8 motor
wie brengt raad? ik heb een 110 van de Australische luchtmacht met een 2.8 td motor in van isuzu. een knaller maar de koppeling moet vervangen worden. De vraag is of de onderdelen volledig isuzu of deels ook defender. Het betreft een 4jb1 motor van 1994 met tussen stuk ( ong. 7cm) tussen bak en motor. En wat dien je allemaal te verwijderen bij demontage? gr. ecodrems
Re: isuzu 2.8 motor
Wat je allemaal moet verwijderen? versnellingsbak, klaar. Klinkt simpel, is het niet
Koppeling zit aan motorblok vast, dus ik neem aan dat het Isuzu materiaal zal zijn, verloopstuk is meestal alleen om motorblok aan versnellingsbak te laten passen.
Versnellingsbak haal je er niet elke dag af, dus vervang alles wat daar zit en aan slijtage onderhevig is. Drukgroep, toplager, druklager, kopp.plaat eventueel krukaskeerring.
Succes! Grootste probleem is het gewicht; bereidt dat goed voor
Koppeling zit aan motorblok vast, dus ik neem aan dat het Isuzu materiaal zal zijn, verloopstuk is meestal alleen om motorblok aan versnellingsbak te laten passen.
Versnellingsbak haal je er niet elke dag af, dus vervang alles wat daar zit en aan slijtage onderhevig is. Drukgroep, toplager, druklager, kopp.plaat eventueel krukaskeerring.
Succes! Grootste probleem is het gewicht; bereidt dat goed voor
-
Gert Jan B
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 Jul 2011, 11:39
Re: isuzu 2.8 motor
Beste,
De meeste conversies maken gebruik van een standaard landrover koppeling. Dit omdat anders je splines van de vesnellingsbak niet meer passen. Op het vliegwiel van de nieuwe motor maak je dan nieuwe tappen voor de drukgroep. Om en het verschil in lengte ( conversie ring) en verschil in diameter van de pri as gedeelte dat in het vliegwiel valt, plaats je hierop een koppeling. ( soort dopje)
De meeste conversies maken gebruik van een standaard landrover koppeling. Dit omdat anders je splines van de vesnellingsbak niet meer passen. Op het vliegwiel van de nieuwe motor maak je dan nieuwe tappen voor de drukgroep. Om en het verschil in lengte ( conversie ring) en verschil in diameter van de pri as gedeelte dat in het vliegwiel valt, plaats je hierop een koppeling. ( soort dopje)
Re: isuzu 2.8 motor
dank voor de info, ik ga er van uit dat de koppeling wel van isuzu zal zijn , maar ik begrijp niet hoe het de as in de koppeling zit met dat tussenstuk. Is deze dan verlengd??
Re: isuzu 2.8 motor
ecodreams schreef:dank voor de info, ik ga er van uit dat de koppeling wel van isuzu zal zijn , maar ik begrijp niet hoe het de as in de koppeling zit met dat tussenstuk. Is deze dan verlengd??
Zoals GertJan aangeeft: een vliegwiel is een vlakke schijf. Een koppeling heeft splines die op de bak-as moeten passen. Dus de koppeling is 99% een LaRo koppeling.
Hoe de passing verder gemaakt is weet je pas als je het openmaakt.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: isuzu 2.8 motor
ecodreams schreef:ik heb een 110 van de Australische luchtmacht met een 2.8 td motor in van isuzu.
... interesting as the original Perentie Landrovers used the Isuzu 3.9-litre four-cylinder 4BD1 diesel engine or 4BD1-T turbo.
In most cases the clutch plate was a Land Rover one with the druckgroep being the Isuzu one. In your case I would be taking photos and trying to match part numbers from there.
Which Gearbox is fitted? LT77 or LT85 ?
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: isuzu 2.8 motor
Boel verschillende opvattingen. Er is maar een ding mogelijk; bak er af halen en kijken hoe het spul er werkelijk uit ziet.
En probeer het te onthouden voor de volgende keer, want dat kan even duren. 
Re: isuzu 2.8 motor
Misschien kun je wat foto's maken en die hier plaatsen? Dat zou fijn zijn ,want dit lijkt mij interessant omdat de Perentie hier zo zeldzaam is .Vr gr Henk B.
Re: isuzu 2.8 motor
RobStewart schreef:ecodreams schreef:ik heb een 110 van de Australische luchtmacht met een 2.8 td motor in van isuzu.
... interesting as the original Perentie Landrovers used the Isuzu 3.9-litre four-cylinder 4BD1 diesel engine or 4BD1-T turbo.
In most cases the clutch plate was a Land Rover one with the druckgroep being the Isuzu one. In your case I would be taking photos and trying to match part numbers from there.
Which Gearbox is fitted? LT77 or LT85 ?
Rob
Hallo Rob, de motor is een 4JB1718856 turbo d. 94" Ik zou koppelingsplaat, drukgroep en lager vervangen. Waar kan ik zien welke gearbox het is? waar staan de nummers?
waarom een clutch van landrover? is de isuzu niet goed?
yussen de gearbox en de motor zit aan metalen tussen/aanpassing stuk van ong,70mm is de as dan ook verlengt?/
Dank voor de antwoorden!!
groetjes Yves
Re: isuzu 2.8 motor
RobStewart schreef:ecodreams schreef:ik heb een 110 van de Australische luchtmacht met een 2.8 td motor in van isuzu.
... interesting as the original Perentie Landrovers used the Isuzu 3.9-litre four-cylinder 4BD1 diesel engine or 4BD1-T turbo.
In most cases the clutch plate was a Land Rover one with the druckgroep being the Isuzu one. In your case I would be taking photos and trying to match part numbers from there.
Which Gearbox is fitted? LT77 or LT85 ?
Rob
it is an LT77
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten