Goede avond,
Ik heb al wat info gekregen van Norbert en Edward waarvoor mijn dank.
Ik wil dus puma stoelen en dan de achterbank en de forward facing seats inbouwen in mijn 110 TD5.
Nu kom ik veel tegenstellingen tegen.
En vroeg me af of er misschien meer mensen zijn die dit gedaan hebben.
Ik heb de bakjes voor de 2de rij al besteld en de panelen voor de forward facing seats ook al.
Nu vroeg ik me af of dit past op het chassis van de 110.
http://www.yrm-metal-solutions.co.uk/ep ... ducts/053B
Zodat het steviger zit.
En of ik dit ook nodig heb voor de forward facing seats.
graag jullie reacties.
grt,
Jenne
puma achterbank en forward facing seats in TD5
- Erik Peters
Re: puma achterbank en forward facing seats in TD5
Wanneer je een Td5 110 stawag hebt dan zit er al zo'n soort dwarsbalk op het chassis geschroefd, met kortere lippen op iets andere plaatsen en die balk zul je dan moeten vervangen voor die uit je link. Om hem eronder/tussen te krijgen moet je de body lichten. Maar ik zie niet in waarom die gegalvaniseerde balk niet zou gaan passen. En die andere verstevigingssteunen zitten er ook niet voor niks.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Dit las ik waardoor ik me wat zorgen ging maken.
De zittingen zitten bij veel Defender gewoon aan het alu. Bv in een 130 Puma. Dat is ook geen punt want daar zit je op en de gordel houdt je in je stoel. De gordel is dus het essentiële deel!
De gordelbevestigingen moeten aan het chassis zitten. Dat hoeft niet met een mooie gegalvaniseerde balk van Yrm, dat mag ook met zelfgemaakte stalen bevestigingen. Zolang de gordel maar degelijk aan het chassis zitten en je er zeker van bent dat die bij een heftige impact de klus aankunnen.......
Tis geen raketwetenschap en knulliger dan de standaardconstructie is bijna niet te maken.

De gordelbevestigingen moeten aan het chassis zitten. Dat hoeft niet met een mooie gegalvaniseerde balk van Yrm, dat mag ook met zelfgemaakte stalen bevestigingen. Zolang de gordel maar degelijk aan het chassis zitten en je er zeker van bent dat die bij een heftige impact de klus aankunnen.......
Tis geen raketwetenschap en knulliger dan de standaardconstructie is bijna niet te maken.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Duidelijk Edward dank je wel.
De gordels die er nu zitten van de achterbank kan ik gebruiken dus dat is geen probleem. Alleen voor de middenstoel dan maar ja.
En achter heb ik dus die dingen nodig van de foto. Daar komt de gordel aan te zitten. En in de hoeken ga ik deze dingen zetten.
Nu is het wel zo dat de gordel houder in de nieuwe stoelen op de stoelen zelf zit dus indirect op het aluminium.
De gordels die er nu zitten van de achterbank kan ik gebruiken dus dat is geen probleem. Alleen voor de middenstoel dan maar ja.
En achter heb ik dus die dingen nodig van de foto. Daar komt de gordel aan te zitten. En in de hoeken ga ik deze dingen zetten.
Nu is het wel zo dat de gordel houder in de nieuwe stoelen op de stoelen zelf zit dus indirect op het aluminium.
Jen-tech schreef:
Daarom is de houder van de achterbank waar ie invalt als je hem neerklapt en vergrendeld ook weer verbonden met het chassis. Dat zie ik als de gordelbevestiging. De scharnieren aan de voorkant zitten gewoon op een alu plaatje van niks.
Edward van Vugt
Maar Edward als ik het filmpje goed begrijp zet ik die ook vast op de alu vloer en niet op de carresorie.
Kan natuurlijk een stalen frame maken enz.
Grt,
Jenne
Kan natuurlijk een stalen frame maken enz.
Grt,
Jenne
Filmpje? Als naar de rechter foto kijkt in de post hierboven zie je dat daar twee zwarte plaatstalen brackets op de dwarsligger gebout zijn. Neem aan dat daar de bankbevestiging op gebout wordt met de vloer ertussen.
Ben nie zo bekend met de 110 n zeker nie in geel kenteken uitvoering maar bij een 130 zitten er twee behoorlijk lompe stukken ijzer waar de bank in klikt als je hem neerklapt en die brackets zitten weer aan het chassis.
Ben nie zo bekend met de 110 n zeker nie in geel kenteken uitvoering maar bij een 130 zitten er twee behoorlijk lompe stukken ijzer waar de bank in klikt als je hem neerklapt en die brackets zitten weer aan het chassis.
Edward van Vugt
http://youtu.be/WFJphdZMZBo
Link van de film.
Die zwarte plaatstalen brackets zitten dacht ik niet in de td5.
Was verkeerde link dit is hem.
http://youtu.be/1TSPWf0s3is
Link van de film.
Die zwarte plaatstalen brackets zitten dacht ik niet in de td5.
Was verkeerde link dit is hem.
http://youtu.be/1TSPWf0s3is
Laatst gewijzigd door Jen-tech op 16 Mar 2016, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Roger B.
dat zou maar zo kunnen aangezien die brackets er zijn voor die fwd facing seats die niet in de Td5 geleverd werden..... net zoals die kuilen niet in je wielkasten zitten enzo..... je kunt moeilijk gaan verwachten dat een fabrikant in 1999-2007 voorbereidingen gaat inbouwen voor opties die na 20008 pas geleverd gaan worden
gone